fredag 13 juli 2012

Fredagsfönstret ...

Igår - på jakt efter fotoutmaningsödet - (ja, här tas det på allvar Ulrika!), hamnade vi i Vessigebro, lite norrut, mer mot Falkenberg till.

En gång tidigare har jag besökt den kyrkogården; då var det vår och mot församlingshemmets vägg blommade krokusar och jag filmade den allra första humlan! 


Längst nere i slänten fanns - och finns ännu - en gravsten med en text som gick rakt in i mitt hjärta.
Det var den jag hade i åtanke igår .., när det gällde "ödet", men solen var för skarp och det var rent omöjligt att med min lilla plutt-canon få en bra bild - eller så skyller vi på fotografen -.

Nåja, kyrkan ligger svindelvackert till .., i en kommentar berättade Lilla B att hennes pappa begravdes just i den kyrkan - eller begravdes -, det vet jag inte, men själva akten hölls i alla fall där.

Utsikten från kyrkogården är såååå bedårande! 
Böljande fält och ängar och berg längst i fjärran! 
Aldrig tycker jag att Halland är så vackert som just där.

Har ni inget annat för er under sommaren och är i närheten, är kyrkan i Vessigebro (eller Vessige, som det står på Wikipedia) väl värd att besök!

3 kommentarer:

Lilla B sa...

Vessigebro är orten och Vessige församlingen. På andra sidan Ätran ligger Alfshögs kyrka med vidunderlig utsikt över fälten.

annannan sa...

Men Vilken Fönsterbild!

Gunilla sa...

Vilken vacker fönsterbild!