tisdag 10 juli 2012

Fotoutmaning - DRÖM -.

På eftermiddagen kommer pv:s brorson Anton på besök - ja, han ska övernatta i husvagnen - då han arbetar med något snickeriarbete i Frösakull, inte långt härifrån.

Anton är en driftig herre som bor på landet i Småland och har byggt sig ett eget hus.
Fyra grisar, några höns (Antons bror Emil som också bor där, har hönsen), tre ankor, hunden Sverker och en katt finns också på gården.

Efter middagen tar pv honom med till den inglasade altanen, den som ska förvandlas till vardagsrum.
Det resoneras om virke, isolering, värmekälla, fönstermodeller, om det ska bli skafferi i den östra halvan av rummet (som är våldsamt avlångt), vilka bärande stolpar som ska vara kvar och dimensioner hit och dit.

Själv sitter jag på det översta trappsteget och grunnar på vilken sorts gardiner jag vill ha och hur detta ska bli när det en gång står färdigt.

// Fler deltagare i Ulrikas fotoutmaning hittar du här. 

Och i morgon är rubriken: hemväg.

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Det är ingen dum dröm, det där. Så fint det kommer att bli!

Kattis sa...

Härligt! :)

Jag är så naiv, så att inne i mitt huvud är dubbeldörren redan ockragul, och en glasveranda pryder sin plats... Det lär dock dröja IRL!

Pysselfarmor sa...

Oj oj värsta snygga häftiga projektet! Det kommer att bli jättefint!

jag deltar med två av mina tre bloggar ,-)) ja det är två olika bilder på dem

http://pysselfarmorsbilder.blogspot.se/2012/07/drom-sticka-mera.html

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/2012/07/10/8223173-fotoutmaning-drom-hos-sticka-mera/

Elisabet. sa...

Ulrika: ja, om något år eller två, kanske ,-)

Kattis: i mitt huvud är inget klart .., jag har jättesvårt att för min inre syn se ett färdigt resultat, jo, gardiner och så ,-)

Pysselfarmor: vill redan nu säga att jag tittade in till dig när jag låg i sängen tidigare på morgonen. Vilka underbara bilder du tar!!!!