torsdag 12 juli 2012

EFIK - ett foto i kvarten -.

Vid tiotiden tar vi släpen och åker till återvinningsstationen vid Flygstaden.
Då öppnar sig himlens alla portar och vi blir, tillsammans med andra återvinnare, sittande i bilen och väntar på att detta ska ge sig.
Och jag tänker på alla turister och alla som har haft flera veckor med regn och mera regn!
Enligt SMHI lär ett högtryck ska infinna sig i närheten av Brittiska Öarna, ja, om tio dagar .., och har man tur - riktig tur - kanske skvättar av det högtrycket når landet Halland.
Min semester börjar på lördagkväll klockan kvart över nio.

Efter återvinnandet blir det ett hastigt besök i stan.
Då har solen återvänt!
På agendan står inköp av parfym (funderar på Britney Spears rosa flaska som doftar vanilj, nästan som Marias goda bullar ..., men skippar tanken .., håller mig till min gamla vanliga Rush / Gucci) och bankbesök.

Det är inte långt ifrån att jag faller avsvimmad till marken när jag kommer in i Sparbankens kontor.
Jag är den ENDA besökaren! 
Tre lediga kassor .., bara att välja! 
Vid förra besöket fick jag sitta i en fåtölj och vänta i 45 minuter!!
Nu hade morgondagens fotoutmaning med rubriken ÖDE, lätt kunnat fixats där inifrån.

I grönsakstältet ute på torget köper jag avlånga bönor och vid "kassadisken" står en man och tar betalt och en annan - ganska rundmagad herre - packar i varorna. 

Där utanför kalasar nästan helt tama kajor på grönsaksrester.

Sen blir det en annan form av återvinning; ty vid ett bygge har pv fått löfte att ta virke som annars ska hämtas med container och slängas. Jättefina vitlaserade panelbrädor!!! Jag hämtar brädorna och pv lastar på släpen och knyter och knyter och knyter.

Sist av allt ett besök hos fiskhandlaren utanför Willys och där upptäcker jag att Bokia har öppnat en filial alldeles i närheten och inne i bokhandeln (som ännu känns ofärdig ...) möter jag den här kvinnan.

Det är underligt - eller inte alls -, att man genast tycker om vissa männsikor.
När jag på pv:s mammas begravning höll ett tal och berättade om mina upplevelser av Gunvor, då kom den här kvinnan fram efteråt och var så oändligt rar och snäll och jag tänkte att hon påminde så mycket om Bettankax, såväl i sätt som utseende.

Just så kändes det även idag och vi pratar en bra stund och jag säger att hon är så himla snygg och fräsch!

Så här är det: hon är sjuttiotre år ..., kräfta, storasyster till en tvillingsyster .., och har vänster tumme upp.

Jag tycker att hon är helt  u n d e r b a r!

4 kommentarer:

bettankax sa...

Å så glad jag blir:) Tack för fin komplimang.

Eva i Tyresö sa...

Roligt att ni handlade i VÅRT torgtält. Det blev biligt.
Lång kö men fort går det.
Vilken 73-åring!
Kram eva i Tyresö

Turtlan sa...

Å hon har en tröja som gillas skarpt!

.... säjer jag som glömde en favorittröja på hotellet imorse. Men den får vara, 10 mil minst omväg hämta den. Kostade 150 kr.Får bli en likadan.

Elisabet. sa...

bettankax: ja, ta åt dig du ,-)

Eva: det var ingen kö alls, till min förvåning! Men relativt billiga skärbönor var det ,-)

Turtlan: ja, och vilka snygga ben! Ack, om man hade såna!