söndag 26 augusti 2012

Bilder från en resa ...

I närheten av Båstad .., jag lutar mig mot fönstret och tänker att vårt land är så ofattbart vackert!

Och läser DN - om någon som åker tåg -.

Köpenhamn.
Utanför ett hus står en boklåda - bara att ta för sig -.
Sympatiskt, tycker jag.

Amager strand.
Människor simmar i som en lagun .., det löptränas .., cyklas .. gympas.
Någon stannar till vid en anslagstavla och tar bilder.



Och på stranden där det tävlades .., öppnade sig himlens alla portar!
Anders fick låna min röda regnjacka ..., exet hade något som pv kallade för fyrmanstält ("det fattas bara tältpinnarna Tommy, så kan vi gömma oss under rocken och hålla oss torra!"), men om benen blev vi alla dyngsura (hon som lånade ut sin regnrock blev dyblöt ända in på kroppen)!

Här är vi på väg tillbaka till bilen.



Har man inget annat att syssla med, kan man ju testa detta ....
Och hur imponerad är jag inte av den snart 50-årige lagmedlemmen som häver sig upp och ner i stången!

5 kommentarer:

SoF sa...

Förresten...
Såg du mitt lilla inlägg om Västerhagen?

Vi brukar ofta stanna och fotografera gamla Folkets Park-ställen och liknande.

Detta var ju jättemysigt!

http://blindstyre.se/wordpress/2012/08/vasterhagen/

Elisabet. sa...

SoF: ska genast kolla!! Västerhage är välbesökt sommartid (kanske är det stängt helt på vintern .., förmodligen?) och då kommer välklädda damer och herrar och handlar innan det bär iväg på dansen .., många är sååå fina i håret och doftar gott!

Cecilia N sa...

Ruskigt starka armhävare! Man känner sig spagghettiarmad bara av att titta på.

Elisabet. sa...

Cecilia N: pv satte genast upp en stång idag och skulle visa vad han minsann kunde! Anders gjorde 22 såna här häva-sig-upp-grejer.
Ja, det gick väl kanske inte som pv tänkt sig och efteråt sa han ..."helvete ...nästa vecka ska jag klara FEM!"
Idag?
Ja, mina läppar äro förseglade ,-)

mossfolk sa...

Elisabet; Det ser så enkelt ut, det där när de häver sig upp och ner. Själv tror jag mig klara...två?