onsdag 29 augusti 2012

Från sjukavdelningen meddelas ...

Så här blir det: jag hämtar pv vid gymnasieskolan och ser genast att han inte alls är bra.
"Snälla, kör mig till akuten!" säger han och det gör jag.

Handen, ja, hela armen ..., är rejält svullen och han har svårt att röra den.

Själv åker jag hemåt.

Två timmar senare - då ligger jag på soffan och håller nästan på att somna - ringer telefonen.
Nu är han färdigbehandlad och får åka hem, så jag vänder kosan mot stan igen och svänger in mot akutmottagningen och där står han, den tappre pv och har plåsterlapp på armen och är alldeles eländig.

Det visar sig ha blivit en rejäl infektion i det nästan obefintliga såret och nu har han (feber också) fått penicillin intravenöst och en stelkrampsspruta ("hon var från Vara", säger han och jag tänker att han har nog påverkats av sin sambo ....,-) och han sätter sig på passagerarsätet och jag kör hemåt.

Pang i säng bara!

Själv har jag fortfarande miljoner myror i armarna, men det är ju ingenting .., det är inte ont på det viset och det enda jag kände efter den första timmens helvetesbrännsmärta, var att pulsen skenade iväg.

Här simmade jag.
Nu mår jag bra.
Och ännu bättre är det sedan jag för en knapp timme sedan tog sommarens längsta dopp i havet.
Inte bara ett dopp - en lååång simtur -!

På en klipphäll satt en man i min ålder och hade ett glas vin i handen, annars var vi ensamma.
Om det pratade vi - jag låg i havet och simmade och mannen satt där på klipphällen - och vi sa att det gäller verkligen att Ta Vara På, ja, det där sista av sommaren.

Sen moppade jag hemåt.

L y c k l i g.
Ja, just lycklig .., för - för mig - finns ingenting på jorden som är så underbart, som att simma långsamt under ytan.

3 kommentarer:

pralinen sa...

Ut uj uj - infektioner efter bett måste bevakas. Xman hamnade en vecka på intensiven med blodförgiftning för länge sen i ett annat liv. Skönt att behandlingen har startat. Ta hand om er... // Åsa / pralinen

Evas blogg sa...

Oj vad det händer saker i Halland. Krya på era armar nu. Och vilken tur att PV fick pc, behövs nog. Krya på er! Låter härligt med en lång simtur!

Biggan sa...

Oj så skänt att det ordnar sig till slut med pv:s arm och du får se upp med dina nässelutslag och inte klia Elisabet.
haha
Sköt om er glädjespridare och tänk nu litet på ER själva också!Krya på-
Kram