måndag 27 augusti 2012

DBIV för Gunnel i Lund ...

Bloggmadamen tog bilden. Den är förstås från Ystad.


Hej!
Jag är en av dina flitiga läsare sedan jag av en slump hittade din sida för flera år sedan. 
Den väckte genast mitt intresse. 
Dels pga att du då bodde i Ystad, i vars närhet jag bodde som barn. 

Underbart att läsa om dina cykelturer hit och dit och frammana bilder av Sandskogen, Möllers, stranden vid gamla gjuteriet och annat.

Jag har följt dig i din glädje och i sorg. 
Du känns faktiskt som en hemlig vän.
Aldrig har jag gett mig till känna.
Har alltid känt mig som någon som står och tittar in genom ett fönster.

Jag måste nu i alla fall komma med ett bidrag till Det Bästa i Veckan eftersom jag hade en sådan stark och härlig upplevelse som kommer att bära mig in i september och vidare i  hösten.

Veckoslutet tillbringade jag på Skepparpsgården, ett vandrarhem som ligger vid det vidunderligt sköna Haväng.

Vid elvatiden på kvällen  tog jag och en kompis ett underbart bad. 
 Temperaturen på vattnet och luften var densamma 18 grader tror jag.
Bottnen var len och sandig  och natthimlen mörk. 
Vandringen tillbaka till huset.

Efter badet fylldes vi av en sådan fantastiskt uppsluppen känsla.
Glädje! Glädje!
Jag är säker på att detta stämmer.

Tack för allt gott du ger oss läsare.
Kram
Gunnel i Lund


// Tack själv, du underbart generösa människa! säger jag.

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Härligt att läsa det här!

Turtlan sa...

Å så fint skrivet!

Så kul och det är en glädje att ha Bloggmadamen som en vän lite på håll så här! Det kan jag lova!

bettankax sa...

Härliga rader från Lund. Så sant så sant det hon skriver om bloggmadamen i Halland:)

Elisabet. sa...

Bloggblad, Turtlan och bettankax: ja, men gissa hur glad man blir när någon som tassat omkring öppnar dörren och kliver in ,-)

Cecilia N sa...

Välkommen in i båsgemenskapen, Gunnel i Lund!