torsdag 30 augusti 2012

Från sjuksalen meddelas följande ...

Jo, herr pv blev hemma från arbetet idag och har fortfarande ont i handen och svårt att röra den .., ja, ni kan ju se på bilden hur själva handen har "föryngrats" - nu ser den ut som om den kunde tillhöra en liten pojke -.

"Men säg att det är mycket bättre än igår i alla fall!" säger pensionatsvärden.

Han låter aningen hoppfull på rösten.

Bilden togs med min nya kamera, Canon Powershot SX220HS .., ja, det låter som ett raketprogram.
Enda fördelen hittills som jag hittat (jag har inte letat så mycket ännu) är att den fordrar bra mycket mindre ljus och det tackar man för!

Priset var kring 1700 kronor ungefär och det är samma pris som min förra kamera, som nu varit med i ur och skur, absolut varje vaken timme .., i tre års tid.

6 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Ett bra köp av kameran och krya på er ;-)

Elisabet. sa...

gunnar: jag ska iväg till jobbet nu och pv ligger på soffan ektorp och tittar på långfilm ,-)

Jag vårdar efter bästa förmåga ,-)

Anonym sa...

hundbett är hundbett.. Kommer du ihåg när jag per distans tvingade på dig ett recept antibiotika när hade blivit biten (fast jag vet ju inte om du åt det förstås ;-))

Man ska ha respekt för bett på händer, fötter och nära leder

dr Groda

Turtlan sa...

Canon är alltid ett bra val! Så tycker jag :-)) Den blir säkert jättebra!

Jag funderar på att köpa en liten väder, vind och vatten tålig kamera som stoppa i fickan kamera.

Vi får se :-)

mossfolk sa...

För ett ynka pyttigt lite sår. Jag tänker på alla hästbett jag fått. Och bettet av den gråa katten när hon var ny. Inte föryngrades jag sådär då!

Noterar kameramärket. Jag har varit jättenöjd med min Panasonic Lumix, men nu blir det ett litet streck på alla bilder och jag befarar att den börjar tacka för sig. Fast hoppet är inte helt ute. Än.

Elisabet. sa...

dr Groda: ja, det kommer jag ihåg ,-)
I say no more ,-) Fy skäms på mig, jag ska aldrig mera misstro en doktor! (tror jag ,-)

Turtlan och mossfolk: jag har alltid haft Canon och trivts bra med dem. Den här är på gränsen till ful, men det kan jag väl uthärda.
Den absolut i särklass bästa kamera jag någonsin har använt, var helsingborgarens Olympus. Suverän var den!