onsdag 15 augusti 2012


Eivor från Adak om sitt bästa ...

Gatubild från Krakow

Måste bara få dela med mig lite från förra veckan. 

När jag fyllde jämt fick jag en resa till Krakow tillsammans med hela vår familj, min käre make båda flickorna och deras resp. samt våra tre barnbarn. 

En helt underbar resa även om besöket i Auschwitz och Birkenau var känslomässigt ansträngande. 

Efter det besöket blev det bara bättre och bättre, besök i Schindlers factory samt saltgruvan. 

Själva staden är så oerhört vacker så jag tror du skulle bli hänförd. 
Ett besök där kan verkligen rekommenderas.

Många kramar
Eivor

// Elisabet säger: här finns en lyrisk artikel från Helsingborgs Dagblad - om just Krakow -.och har ni inte sett filmen Schindler´s list, så gör det!  Musiken i den filmen är så vacker, så vacker, så vacker .., så där så det går rakt in i hjärtat! Ett besök i ett f.d. koncentrationsläger borde vara ett måste för alla människor.



Inga kommentarer: