onsdag 15 augusti 2012


Strax efter sex ....

.... ringer mobilen.

Det är pv.

Han har - eller cykeln har - drabbats av punktering och nu står han borta vid Särdal och kan jag tänka mig att komma till undsättning med reservcykeln, den som Anders använde på Vätternrundan?

Och Räddningspatrullen träder omgående i tjänst!

Några minuter senare kan herr pensionatsvärden fortsätta cyklandet till stan - 22 km enkel väg -.

Det är förresten en alldeles underbar morgon!

Och jag är ledig.

Halleluja!

3 kommentarer:

STORARTAT! sa...

Vilken service! Det är så nära följebil man kan komma. Sån tur att han har dig, pv! (...och du honom)

Elisabet. sa...

STORARTAT: ja, jag kände mig verkligen som en "God Människa" när jag kravlade mig upp ur sängen ,-)

Ja, ganska god, i alla fall ,-)

Turtlan sa...

Han ville ha reservcykeln...
Inte att du skulle skjutsa honom till jobbet...

En sann cyklist!