lördag 18 augusti 2012


Hur man lär sig ...

Sundbyberg, Stockholms Lan arrived from google.se on "Elisabet: 2010-03-14 - 2010-03-21" by searching for hur lär man sig plu-koder.

Jo, det ska jag tala om för dig!

Man får helt enkelt traggla in dem!

Arbetar du på Hemköp kan du få några tips, om du nu har sån tur att ni har någorlunda likadana nummer.

bananer 4011
kravbananer 94011
ananas, st.pris 74029
tomater - svenska - 4800
kvisttomater 4807
isbergssallat 4061
jordgubbar svenska 74252
jordgubbar import. 74028
gurka 4593
bigarråer 4045
vitkål 3051


 Det är likadant med allt lösviktsbröd, grillkol (5226), briketter (5091), lösviktsgodis (5325) och läskbackar (5328).

Så där håller det på.
Det finns väl ett hundratal plu-nummer - minst -.


Traggla, traggla, traggla.

3 kommentarer:

Jenny sa...

och jag som har problem att komma ihåg våra plu-koder som har som mest tre siffror...

Kattis sa...

Det är 20 år sedan det att jag jobbade i charken och delikatessen på dåvarande Obs!, men väck mig mitt i natten och jag kan rabbla PLU-nummer till Herrgårdsost och cognacsmedwurst, grillade revbenspjäll, räksallad (den som kommer i hink och den som är vår egen), torkad lök och grishjärtan...

Elisabet. sa...

sportigajenny: ja, det kan jag också ha, det är konstigt hur hjärnan är funtad!

kattis: det mest märkliga tycker jag är .., detta att om jag blir riktigt stressad - men bara då - kan jag komma ihåg plu-nummer från tiden på Ica i Malå, alltså för tjugo år sedan!
Samma sak med telefonnummer. Om jag har jättebråttom och ska ringa min syrra, kan jag slå telefonnumret som hon hade på 80-talet i Luleå!