tisdag 14 augusti 2012

Ibland kan man ju undra över...

... varför man alls bloggar?

Men så, plötsligt vet man.

Man bloggar - och framför allt läser man andras bloggar - för att man får ta del av så otroligt mycket.

När jag nu en helt vanlig tisdagmorgon sitter här framför datorn, har jag hälsat på i Småland och fått läsa om katten som plötsligt låg död utanför Jennys ytterdörr.

Jag har också fått ta del av det som skär i alla mamma (och pappa)-hjärtan: en liten sexåring som inte alls tycker att det är särskilt kul på fritids.

Min kusin Barbro är överlycklig över det nya utedasset! Jodå, det kan man också vara!

En man i Norrbotten står i begrepp att helt förändra sitt liv - nu städar han ut lägenheten -.

Anna i Sheffield funderar över tillvaron - alltid lika intressant är det -!

Många har börjat arbeta igen. För någon är det mer än så.

Någon annan har - bara vid tanken på jobbstart - fått plocka fram bettskenan.

Stationsvakt - denne filurige bloggare - har fått en pulsmätare i present och nu mäts pulsen, kan jag lova!

Den underbara Solveig i Dalarna berättar om ett hus som är till salu. Ett hus med  s j ä l.

Fru Hansson har varit i Paris och träffat en ungdomsbekantskap!

Ulrika och Max har varit på promenad och passerat skylten till Åslings däck och verkstad.

Och någon annan - som druckit kaffe här ute på altanen i sommar - har återvänt till Frankrike!

Tänk, så många livsöden som ryms på dom här raderna och det här är ju ändå bara ett litet axplock .. och nu är jag jättesugen på frukost, så jag sätter stopp här.

Så till er alla i min länklista, för det är er som jag hälsar på hos oss - några nämnda, men alla andra inte glömda -, stoooort tack för att ni delar med er!

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Haha, ja jag lever ett så oändligt spännande liv... *fniss*

=)

Elisabet. sa...

Ulrika: ungefär som mitt, då ,-)
Fast jag har ju ingen "Åslings däck och verkstad" i närheten ,-)

Men nu var det ju inte hur "spännande" våra liv var .., eller, det är dom ju ändå.

Ulrika sa...

Nej det är ju ingen jämförelse så, jag vet.
Det bara lät så kul. :-D

Jag är jättenöjd med min tillvaro som den ser ut numer.
Jag har hittat hem!

Steel City Anna sa...

Det är sant, små nya världar öppnas faktiskt i bloggvärlden. Sånt som inte ofta skrivs om i gammal vanlig media men som är nog så intressant!

STORARTAT! sa...

Visst är det kul att få ta del av andras liv och extra roligt blir det när man sedan träffas på riktigt!