måndag 12 november 2012

Dagens i-landsproblem ....

Det kan väl inte vara bara jag som har märkt att öronpinnarna numera snart saknar bomull?

Och då har jag inte valt den billigaste sorten.

Ps. Ja, jag vet att man inte ska använda öronpinnar i öronen. Men det gör jag ändå. Ds.

cruella sa... 
 
Jag och min syster upptäckte den största skillnaden oss emellan när vi var på badhuset på uppväxtorten häromåret. Vi hade slängt ned lite badgrejer som vanligt, baddräkt, nån flaska schampo och handdukar. Och när vi var färdigsimmade och stod i omklädningsrummet tog min lillasyster helt allvarsamt fram fyra tops som hon virat in i gladpack. Två åt oss var. Jag stod som ett levande frågetecken.
 
Och det gör jag nu också. Nej, jag har inte upptäckt att topsen snart saknar bomull. Jag använder ALDRIG tops! Någon gång i ungdomsåren för att sudda ut ögonskugga med kanske, men nu har jag små kuddförsedda pinnar till det.
 
Vad gör man egentligen med tops? Seså, ni som kommenterar - topsbruket!

16 kommentarer:

cruella sa...

Jag och min syster upptäckte den största skillnaden oss emellan när vi var på badhuset på uppväxtorten häromåret. Vi hade slängt ned lite badgrejer som vanligt, baddräkt, nån flaska schampo och handdukar. Och när vi var färdigsimmade och stod i omklädningsrummet tog min lillasyster helt allvarsamt fram fyra tops som hon virat in i gladpack. Två åt oss var. Jag stod som ett levande frågetecken.

Och det gör jag nu också. Nej, jag har inte upptäckt att topsen snart saknar bomull. Jag använder ALDRIG tops! Någon gång i ungdomsåren för att sudda ut ögonskugga med kanske, men nu har jag små kuddförsedda pinnar till det.

Vad gör man egentligen med tops? Seså, ni som kommenterar - topsbruket!

Elisabet. sa...

cruella: "små kuddförsedda pinnar"? Vad är nu detta?

Elisabet. sa...

Vad man gör med dem?
Tar bort överflödig mascara .., och sånt som sitter fast i ögonvrån .., men mest använder jag dem till rengöra öronen med .., jag borrrrrar in dem långt in, precis som man inte ska och gud, så skönt det är!

Anonym sa...

Jag använder tops precis som Elisabet och jag tycker också att det är jätteskönt att klia sig i öronen med dom.
Anne i Mantorp

Ulrika sa...

Även jag använder dem till samma saker som Elisabet. :-)

Elisabet. sa...

Härligt, Anne och Ulrika!! Nu börjar jag känna mig normal ,-)

cruella sa...

Kuddpinnar kan man köpa i makeuphyllan. Mascaraborttagning sker hos mig med tvål och vatten:-)

Jag rengör förstås också mina öron, men jag tycker det räcker bra med dusch och vanlig tork. Inga pinnar i mina öron! Jag tror klådan uppstår av det, jag;-)

Anonym sa...

Jag använder tops som Elisabet men enligt min öronläkare så är det minsta man ska stoppa i öronen armbågarna. /Agnetha

Cecilia N sa...

Agnetha, sånt har jag också hört.
Jag tror att hundens öronproblem har fortplantat sig in i mina. Det rinner äckligt illaluktande klegg ur dem ibland. (Såna gånger är det en pina att gå i medvind.)

Och ja, jag har "försökt allt" som sjukvården kan erbjuda, men cortisonet proppar bara igen med svullnad.

Vattenspruta verkar vara bäst. Men åååå när det kliar, hur skööööönt är det då inte att få riva med en tops.
Men det ska vara bra pinnar som inte viker sig som larviga sugrör så fort det blir minsta belastning på dem.

Bert Bodin sa...

Jag använder dem i ytterörat och kanske en halv cm in i hörselgången. Inte mer. Mamma sa alltid att det "spetsigaste man får stoppa in i örat är armbågen".

Men jag håller med. Ibland känns det som om man står där med bara pinnen och skrapar.

Kattis sa...

Det där med armbågen i örat, det la min mamma ner redan på 70-talet... Utan örontops skulle ingen vilja sitta bredvid varken mig eller mina söner!

bettankax sa...

Älskar topz:) COOP:s egna bäst i mitt test. Jag är en storkonsument. Brett användningsområde i både öron&ögon.

Agneta sa...

Visst har bomullen på pinnarna minskat - kanske i takt med att toapappersrullarna har blivit allt smalare.

Elisabet. sa...

Tack alla raringar för era tankar om Topz! Nu ska jag satsa på Coop, Bettankax!

Själv borrar jag in Topzpinnen så långt in som det bara går och det har jag gjort i hela mitt vuxna liv och har i alla fall aldrig haft en enda öroninflammation eller andra problem med öronen.

Halleluja, ära vare Topzen ,-)

bettankax sa...

Amen

Evas blogg sa...

Topz i öronen-självklart! Jag skulle inte klara mig en dag utan dem.