onsdag 14 november 2012

Så sakteliga ....

... flyttar jag på allvar in i det gula huset.

I två och ett halvt år har jag bott här, men inte förrän nu kom mina cd-skivor på plats.

Och på ena hyllplanet samsas fåret från Australien med den nästan enda bild jag har av min pappa och mig tillsammmans. Här står han och försöker locka ut mig i Skeppträskets kalla vatten.  Harry har lyckats med konststycket att bita sönder den fina lilla ramen, nu får jag försöka hitta en ny.

Och plötsligt trängs Bob Dylan och Jimi Hendrix med "Ljuva lovsånger" (just nu Elvis som sjunger som bäst ...) och "Dompan at the Savoy".

Ja, här finns även Julio Iglesias, Absolute Christmas, Peter Lemarc, Dinah Washington, Evert Taube,Totta Näslund och Josh Groban.

Lotteribyttan har råkat hamna på ett plan .., den ska - hopefully - komma till användning i kväll, om nu pv tycker sig hinna med lite dragning.

Och tavlorna på väggen ska hamna rätt också.

"Ja, jag slant med borren ..., det var därför avståndet blev fel", sa pv och log.

1 kommentar:

SoF sa...

Det blev en trevlig hörna, för all musik!