måndag 19 november 2012

En fiskhandlare i soffan Ektorp ...

Pensionatvärdens brorson Hannes, han som är delägare i fiskrestaurangen Malmö Fisk, Hannes och Johannes, är på besök och har tillbringat mesta delen av kvällen i soffan.

Det syns tydligt.

Hannes arbetar nästan dygnet runt och åker mellan varven från Malmö till Göteborg för att besöka och göra inköp på fiskauktionen och nu blev det ett stopp här i det gula huset.

Under malmöfestivalen hade butiken (ja, man säljer förstås fisk också!) ett stånd där det såldes fish ´n chips och det var tonvis med torsk som filéades under den veckan! 

"Kummel från Lysekil med Bön- & Rotfruktsallad och Dill/Citronvinägrett! Åh vad gött." står det som bildtext på FB, ja, under bilden.
(Detta är bilder från rest. Hannes fick äta fläskpannka á la pv ...).


Och här är fisken och chipsen ...
(Även det bild från restaurangens hemsida).

Det blir en hel del prat om detta med att vara egen företagande och om ett helt nytt liv, då Hannes kommer hem vid elva, halv tolv, tar av sig kläderna i hallen och går raka spåret till sängen. 
Inget uteliv längre. 

"Är jag ledig hälsar jag hellre på hemma hos pappa eller mamma ...", säger han. 

Nu är klockan tio och gästen har gått i säng. 
Upp i ottan för färd till fiskeauktionen. 
Utanför, på gården, står fiskbilen som är underbar .., vit med ljusblåa (MFF-färgerna) fiskar längs sidorna och så namnet då.

Sånt gillar jag; det blir ett helt koncept.

Nu ska jag lägga in Evas DBIV !
Nej, jag gör det i morgonbitti, jag är på tok för trött just nu!

5 kommentarer:

Ruta Ett sa...

MIF?? Du menar väl MFF? Di himmelsblåe?

SoF sa...

Ja nu ligger du nog och sover sött...men jag ville bara titta in och säga grattis på namnsdagen Elisabet!

♥ ♥ ♥

Elisabet. sa...

Ruta Ett: jadu, jag tänkte nog på Malå IF ,-)
Nu är rättat.
Tack som hojtade!

SoF: tack du .. jo, jag låg och sov. Hade sån sprängvärk igårkväll, men pv smorde in mitt knä med Voltaren Gel och det hjälpte.

Bert Bodin sa...

Jaha ja! Komma här och påstå att jag behöver terapi.

;-)

Elisabet. sa...

Bert: haha .. men det här är bilder från restaurangen i Malmö ..,-)