torsdag 22 november 2012

Tänk, att det kan vara möjligt ...

... att sova så hårt och djupt, att när pv vid kvart över fem kommer och säger hejdå (han åkaer rullskidor till jobbet .., 22 km enkel väg - ja, just det -, Vasaloppsträningen är i full gång ...), tror jag att det är mitt i natten!

Helt obegripligt är det och jag har drömt så verkligt att jag har svårt att komma till vanliga verkligheten.

Eller ovanliga.

Idag blir det jobb dagtid, kassan hela tiden.

Det ska nog gå det med.

Och sigge nilsson har sovit uppe på lillsoffan i natt.
Det är nog första gången på två år han tillbringat natten inomhus och inte i pannrummet, för sig själv.

2 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Men det är ju mitt i natten!

Monica sa...

Det är novembers fel, tycker man tappar tidsbegreppet helt, somnade till på kvällen och telefonen ringer, tror genast det är morgon och rusar upp. Tror ändå att jag sovit en natt:-)