onsdag 21 november 2012

November ...

Hela världen tycks grå och disig .., inte ens kajorna verkar pratsugna.

Och vi går på grusvägen mellan åkrarna och hälsar på bonden som kommer körande och i min vänstra anoraksficka har jag köttbullar-med-utgånget-datum som lockbete och harry springer i sick-sack och upptäcker en råtta eller liten mus och han, harry, hoppar precis som rävar gör .., hopp-hopp .. men hittar inget och så går vi hemåt och hela tiden nynnar jag på den här sången.

Idag börjar jag fyra och slutar åtta; det är ett extrapass för den semestrande Lena, som dessutom fyller år idag.
Skulle du läsa här Lena, så stoooort grattis från mig!

Det här med lediga förmiddagar, det är så ljuvligt så det går inte i ord att beskriva.
Tänk, så mycket dagsljus man hinner fånga!

Att vi - pv och jag själv -, sen inte kan äta middag tillsammans så ofta, ja, det får man ta.


Inga kommentarer: