torsdag 22 november 2012

Och vinnarna äro som följer ....

Ja, en sak ska jag ju säga, att få till bra filmer då det alltid är mörkt när vi ses - herr Notarius Publicus och jag själv -, det är inte det enklaste, men ni får uthärda .., snart vänder det och går mot ljusare tider!

Dagens vinster är alltså Babben Larssons bok "Jag vägrar dö nyfiken", samt en vacker tvål med monogram, skänkt av Monet i Frankrike.


Och nej, pv har inte drabbats av gulsot. 

Grattis till dom lyckliga (får man väl hoppas ..) vinnarna!

Förstapriset, Babben Larssons bok, går till Eva på Frösön! 

"Bilden är tagen på Rödön, hos en vän som driver en liten gårdsbutik där. 
Vi var dit igår eftermiddag just som solen var på väg ner bakom fjällen. 
På gården finns en gammal vacker stenladugård och där, på ett av de gamla fönstren, där såg vi solens strålar."
 
Så skrev hon och annannan i Portugal föll pladask för den vackra bilden och lovade att försöka mygla sig till ett pris om det här vackra fotografiet lottas ut någon gång. 

Tröstpriset - en vacker tvål med monogram - ska få susa iväg till Östergötland, till Anne i Mantorp. 
 
Så här skrev Anne om det bästa förra veckan:
 
"Två saker var bäst i veckan. Först var det Maxi-Yatzy-matcherna mot yngsta barnbarnet där jag
fick storstryk. Vi har spelat 5 matcher och inte en gång har jag vunnit, men nu ska jag lägga mig
i hårdträning.

Så var det söndagsutflykten, 5 killar, 2 hundar och en farmor. Vi fick en hel del trattkantareller och
även gula kantareller i våra korgar. En del äts upp av familjen, men en del säljs i lilla affären som
äldsta sonen och sonhustrun äger. Det är verkligen närproducerat, eller hur!

Anne i Mantorp ".

Grattis, grattis till er båda och tack till alla som så generöst berättade om sin glädje: Ulrika (som haft så ont i rumpan och låret) ., Turtlan som hade fått rosor av sin M ..., Monet som vittnade om barnbarnsglädjen .., Gunnel i Göteborg vars son nu var klar med körkortet ...., Eva från Tyresö som upptäckte en livs levande citronfjäril nu i november ...(!) .., annannan som varit på besök i England och fått promenera omkring på Peak District ... och Cecilia N som börjar ana slutet på sina teologistudier



3 kommentarer:

Anonym sa...

Som min faster säger, det är ju alldeles bort i tok, att jag ska vinna igen. Men tvålen kommer i alla fall till rätt person för jag är galen i riktiga tvålar. Numera hittar jag bara riktigt bra tvålar på Åhlens i Stockholm.
Så tusen tack både Elisabet och Monet.
Anne i Mantorp

mossfolk sa...

Haha, ja hade jag varit med hade det ju varit ett säkert kort att gissa på mig, Östergötland eller inte ;D

Grattis till vinnarna! Och jag tycker att det är lite intressant att antalet bidrag var färre den här veckan för jag tror inte att intresset falnat. Däremot är det kanske svårare att plocka fram ljuspunkter i allra mörkaste november (även om det kanske är då man som mest behöver uppmärksamma dem).

Och gärna gärna hade jag sett den där adventskonserten! Om det nu inte varit i en alldeles annan del av landet :)

Evas blogg sa...

Härligt!! Tackar så mycket för förstapriset. En uppmuntran i den mörka årstiden, det är en ljuspunkt. Och snart skickar jag kortet med solen i fönstret.