onsdag 21 november 2012

Gladpost!

Först ett vykort från London, där Thomas dotter Hilda med pojkvän varit på lillsemester.
Den som känner mig, ja, vet ju att det var mer än himmelskt att vara där - i London - och jag hade berättat så mycket om vilken underbar stad och vilka underbara människor där är .., så liiiite orolig var jag kanske.
Tänk om nu dom inte ...?
Det gjorde dom. 
Så här börjar texten: "Hej på er! Tack för tips om Hyde Park - vi sitter där nu med te och "crisps". Dimmigt och stillsamt, mångfald av fåglar och otaliga ekorrar."
Allt blev till belåtenhet och vykortet inhandlades här.

Och på namnsdagen - ett hemgjort kort från alltid så rara Solbritt i Ystad -!
Titta, längst uppe i vänstra hörnet .., där skymtar Kung Karls Spira som är Västerbottens landskapsblomma.
Den växte nere vid sjön i Malå .., bland sälgbuskarna!

På ena sidan en bild som Solbritt hittat och "då kom jag att tänka på dig ...", skriver hon.

Och idag .., en vinst till uppmuntringslotteriet!

Det är Eva på Frösön som ägnat sig åt det där nya, vars namn jag inte kommer ihåg just nu.

Tänk, så fint att hänga i julgranen!

Ett från hjärtat stooooort och varmt tack till alla tre!!
Sååå glad jag blev!

2 kommentarer:

cruella sa...

Decoupage. SÅ nytt är det nog inte:-) Tror det kommer och går i pysselkretsar.

Elisabet. sa...

cruella: ja, men för mig var det helt nytt ,-)