onsdag 7 november 2012

Klockan 6:03 ...

Inte en enda minuts sömn natten mot idag, men det lär man ju också överleva.

Särskilt om man är ledig.

Och USA:s nästa president heter även den här gången Barack Obama och det känns bra!

Inte tror jag att hans motståndare är djävulen personifierad och han hade säkert goda avsikter, men nu får han nog hitta på nånting annat.

Så ..., grattis USA!

Och stort grattis SVT som har den eminente Stefan Åsberg som reporter!

(Däremot tycker jag inte att Claes Elfsberg har varit bra den här natten .., och tjatet om gästernas dåliga mikrofoner fattar jag inte, det hörs ju hur bra som helst!)

6 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Jag sov och hörde till min belåtenhet att det gått bra nu på morgonen.

Anonym sa...

Söder om landsvägen andas det ut! ;o)

Tack för priset! Låg i brevlådan igår!

Kram,
Hedgren

Elisabet. sa...

Eva: ja, det var fantastiskt! Tänk, om Ryssland hade fått en sån i stället för macho-Putin!

Hedgren: så bra! Hoppas den blir till glädje!

Anonym sa...

Tack för boken och hälsningan inuti! Hoppas du får en bättre natt den som kommer. ellem

Fourmum sa...

Angående Claes Elfsberg: Jag lyssnade först när några svensk amerikaner pratade och de bröt både här och där utan att det kommenterades. Sedan var det en kille som var född i sverige, uppväxt i USA med svensk pappa och amerikansk mamma som skulle prata. Då han presenterade honom så sa påpekade han att han pratade dålig svenska. Kille pratade bättre svenska än de tidigare, visst blev det lite fel, men inte mer än att man förstod. Men Elfsberg rättade och påpekade hela tiden och förstörde alltihopa. Jag stängde av, jag orkade inte titta..

Elisabet. sa...

ellem: jag har haft så här förut nån gång och sov underbart gott nästa natt .., jag hoppas på samma sak nu ,-)

fourmum: i vanliga fall tycker jag att C.E. är bra, men se inatt, var han rent förvirrad och såg bara trött och bortkommen ut, ändå var han ju på plats i USA.
Nyhetsankare ska inte tävla i andra program (det här med dirigerandet), nu, när jag ser Elfsberg, ser jag bara hans dröm om att få dirigera.