lördag 10 november 2012

Ja, men vi tar ännu ett fönster ....!

Lördagsmorgon i Striberg. Rally sover gott. Virka spanar på småfåglar.
Igår snöade det så där "julaftonsmysigt" men igår är det varmare och all den fina snön blir till slask. :(

Jag dricker kaffe och fixar lite småjobb. Marcus är i garaget och mekar med nya rallybilen; en Volvo S60. Den har just fått bur insatt och nu börjar en massa pyssel med att måla, fixa dit inredning igen (inte mycket dock, en rallybil är ju nästan tom inuti), stolarna, bältena o.s.v.

Den här helgen är alla tre barnen här (jo jag räknar Madde som "min" nu efter så många år :-) ) och det är så mysigt. Igår kväll var det film och skratt och mys. Bästa sortens helg! Det tycker Max också, han avgudar dem. Alldeles särskilt Madde. Just nu ligger han hos/på henne och sover och är sååå nöjd.

Och senare idag kanske jag får en Skoda-nånting. Hurra! Jag älskar min Volvo, den är sååå rolig att göra, men den är så väldigt törstig.
Men nu först, mer kaffe och sockstickning en stund.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Haha, där skrev jag lite fel ser jag. Jag brukar inte göra min Volvo. Kör den däremot, det gör jag. :-D