torsdag 8 november 2012


Pip-pip-pip ....! 

Precis på pricken vet mina barn vad som får mammahjärtat att svämma över!

"Ingen får stå sååå länge och gosa med Fiéri, som Ebba", skriver AP.

Ett polishusfönster som kommer på mailen .., en mobilbild på Ebba 10 år som är i stallet hos AP och står med sitt huvud tätt-tätt intill Fiéri .., eller som idag: tretton sekunder av glädje.

Det var Äldsta Dottern som tagit fram sin Iphone och sen tänkte på mamma.

Å, så jag älskar dem - ungarna - !

(Däremot lär nog inte Ä.D. få någon Oscarsstatyett för filmkonsten ,-)

5 kommentarer:

Cecilia N sa...

Men det var inte så många gransångare som medverkade i alla fall. ;-)

Hälsa AP att jag saknar hennes hästblogg! Jag vill ju veta hur det går. Både för mademoiselle Friéri och han kompisen Russ.

AP sa...

Ceclia N: Vad härligt att "prata" med dig igen :)
Det går strålande med lilla fröken! Hon går från klarhet till klarhet. Modig, arbetsvillig, bestämd och en stor personlighet. Är så nöjd över att jag fick möjlighet att köpa just henne.

Det är dock oändligt svårt med unghäst. Jag har valt att flytta till min tränares anläggning så jag kan få mycket hjälp med utbildningen.

Ikväll är hon extra dyr, hon var så härlig att rida ikväll :)

Hur går det för dig med ridningen?
Kram AP

Cecilia N sa...

Å så roligt! Och klokt antar jag att bo nära "nån som kan". Hoppas det inte är alltför långt för dig bara.

Jo jag rider min lektion en gång i veckan. Även om det blivit avbrott av olika anledningar så jag försöker rida igen.
Men just nu verkar det vara stora problem med mugg med följder så de friska hästarna får jobba över även utan igenridningar. Tyvärr.

Min favvomärr (avataren) har dock tilldelats en kurskompis hela hösten tror jag så vi saknar varandra. Men det är samtidigt kul att de hittar varandra.

Cecilia N sa...

Förresten, är det där samma tjej som var så liten men hade snygga stövlar när hon red på Taurus?

Tiden tickar på nåt otroligt i så fall ...

Elisabet. sa...

Cecilia N: nej, det var det nog inte .., det var nog hon som var "lite lädd".