torsdag 8 november 2012

Åtta till ett ....

Fronta-fronta-fronta!
Vissa dagar på jobbet är bättre än andra och idag var en sån.
Full fart!

Det var brödgräddning (underbara Anne-Marie i charken hade gräddat nästan allting, det var bara att köra in i hyllorna!) , ta emot och fylla in Östras brödleverans, ta sig an Arlas varor och så småningom även Wapnös (mejeri här i närheten), göra i ordning frukosten, prata med arbetskamrater runt ett fikabord (händer nästan aldrig, endast varannan torsdag), lösa av Lena i kassan (ägnade ett par minuter åt att massera hennes rygg och nacke ...), kolla till mejeriet igen och sist av allt hjälpa till med kolonialen som kom igår.
En stoooooor fyrkantig låda fylld med varor!

Jag hamnade bland saftflaskor och batterier och så småningom i hyllorna med hårschampo, tamponger och annat elände.

Slutade 13.00

Susade hemåt, tänkte att harry nog var pinknödig, men det var tyst när jag kom hem, men på hallgolvet låg till min förskräckelse tröstpriset till Monet - lamm-måttbandet - lite tilltufsad och rufsig, ajajaj .., och där var även husses ena toffel, numera utan häl.

Uppifrån och ner.
Nu kokar jag fisksoppa som ska bli middag .., i morgon är jag fri nästan hela dagen - arbetar från halv fyra till kvart över åtta - och sen är helgen helt och hållet ledig!

Gåsmiddag hos min syster i Skåne på lördagkväll .., mums, så smarrigt!

Och för andra dagen på rad har en man som presenterar sig som "Rudi" ringt och sagt sig arbeta för Windows ..., jag har god lust att säga fula ord till honom och det var inte långt ifrån att jag gjorde det också.

Jag frågade däremot om han trodde att jag var totalt dum i huvudet?
Nästa gång ska jag be att få hans telefonnummer, så jag kan ringa upp ,-)

4 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Åh, gås med krås och sås..."Bler de eblakaga osse?"
Hoppas det - den skånska varianten med kavring i.

Elisabet. sa...

Ruta Ett: ja, det tror jag nog ..., den där gås-såsen ..., den är HIMMELSK! Med gelé och rödkål till. Åååå, salighet!

Eva i Tyresö sa...

Bra att det finns arbetsdagar som inte ger dig veckovärk i knäet....
Harry gillar inte att vänta antagligen-vem gör det?
Gås mmmm det är du värd.
Kram

Monet sa...

Jomen, det är väl kanske inte så konstigt! "Lite tilltufsad och rufsig". Men vi överlever:-)