onsdag 7 november 2012

Veckans vinst i uppmuntringslotteriet ...

Jo, jag skrev ju att veckans vinst skulle vara något som "hottade" upp vinnaren och så är det nog.

Från madamen i Västmanland, hon med växthuset och forskningen om hur länge en fästing egentligen lever i en glasburk ... (hur intressant som helst var det!), från henne beställde jag två små, små, små burkar av egenodlad chili.

Det är dom burkarna ni ser på bilden; dom kom med posten igår.

Tala om snabb leverans! 

Birgitta skriver att i den åttkantiga burken finns något mildare sorter, annars är det fråga om starkt eller "illstarkt".

Detta är alltså förstapriset; en sån här burk.

Följande ligger och väntar på dragning ( men fler kan vara med .., vi kör dragningen ikväll när pv har kommit hem) ...


Cecilia N som hade fått ett glädjande och mycket överraskande telefonsamtal ...

Ulrika hade haft Chrille på besök, spelat spel och haft kul, men även kollat på rally ...

Anne i Mantorp hade haft barnbarnen på besök ...

Åsa/Pralinen (glädjen över sonen som fått följa sin far utomlands ..)

Monet i Frankrike hade ätit fransk husmanskost och passade på att lära oss hur aioli uttalas på franska ...

Mossfolk i Örebro (maken på bättringsvägen och Cosmos skötte sig bra i spårningen ...)

annannan i Portugal hade varit hemma hos sin 75-årige far i Skåne och ägnat mest hela dagarna åt att gräva i rabatter och dricka kaffe ...

Hedgrenskan hade varit i Dublin, men även dansat sig igenom en halv natt hemma i Skåne ...

Ann i Göteborg har ägnat sig åt vindsröjning, var rejält trött, men nu var det över och förresten hade ju katten - i och med röjningen - fått en ny korg att sova i ....

Eva på Frösön berättar om en tung vecka som avslutades med Allhelgonamarknad ute på Rödön och så, förstås, glädjen över lille Otis ....

Gunnar några mil bort från Frösön ..., är glad över snön som kom förra onsdagen, fast mest är han sugen på den där hotta chilin ....

Och Cruella/Helena har hittat en jättefin fåtölj och även en sekretär på Myrorna; allt hamnade i dotterns nystajlade rum!


6 kommentarer:

Guy sa...

Jag avstår att vara med i veckans lotteri. Detta av två anledningar. Jag väntar tills jag får slänga kryckorna. Det blir något att fira. Den andra orsaken är att om jag skulle vinna känns det litet konstigt att skicka chili till Thailand. Och glasburk verkar litet vanskligt också. :-)

Elisabet. sa...

Guy: du är välkommen att vara med närhelst du vill -)

Lilla B sa...

Åh! Du för mig okände Guy - skulle du kunna tänka dig att skicka några torra chilifröer från Thailand ? Men bara några och om du har lust och möjlighet.

Evas blogg sa...

Nämen, var tog mitt mail vägen?

Guy sa...

Lilla B!
Visst kan jag det. Du kan få min e-postadress från Elisabet och så skickar du din postadress. Har du några önskemål om styrka så berättar du det samtidigt.

Okände Guy

Lilla B sa...

Okände Guy!
Nu blev jag otroligt glad. Mail kommer snart susande till Thailand.
Tusen tack!!