fredag 11 januari 2013

Dagens fönster ...


Den 28:e december var ellem ute i Skellefteå och passade då på att fånga lite fönster.
Så här skrev hon då: 

Hej!
 
Nu har jag varit ute med fönsterhåven. 
Skickar med  en solbild också. Idag är andra gången sen första advent som vi sett solen. 
Men den orkade som synes nätt och jämt över trädtopparna. 
 
Den  jobbar dock på där bakom snömolnen.

 
Från den 22:a dec till idag den 28:e är den uppe 1 min längre på förmiddagen och 8 min på eftermiddagen! 
 
Temperaturen är på väg uppåt, från –20 i morse till –12 kl 17.
 
Kram från ellem."
 
 
// Och jag undrar ellem, har ni fortfarande lika mycket snö?


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi hade några dagar "med blia" vid nyår, så lite har det sjunkit ihop. Är väl ca 45 cm nu mot 60 tidigare.Och nu är solen uppe ungefär en timme längre!! Det märks faktiskt. ellem

Elisabet. sa...

Se där! Här är det ljust nu, halv nio - ja, inte helt, men nästan -.
Solen på väg upp, höll jag på att skriva, men ser att det är gatlyktan där uppe på kullen ,-)

Ruta Ett sa...

Vad gör du uppe 04.00? Hade jag vetat det hade jag mailat dig!
Sover urdåligt sedan ett par veckor tillbaka-

Elisabet. sa...

Ruta Ett: nej då, jag lägger in dem i förväg ..., så vid fyratiden sov jag gott ,-)