söndag 6 januari 2013

Så här är det ...



Någon i det gula huset har arbetat alldeles ovanligt mycket under nästan hela december, men nu är schemat som vanligt igen och det är som om en stor tyngd har lyfts från axlarna.

Den här veckan väntar tre lediga dagar på raken och ett besök i Helsingborg.

Ett äventyr i sig.

Men för någon annan har nästan tre veckors jullov tagit slut.

En slags ångest har sakta smugit sig in.

Lindat sig runt halsen likt en orm.

Nästlat sig in i hjärtat.

Jo ..., att kropp & själ hänger ihop, märks tydligt.






3 kommentarer:

Kattis sa...

Jepp! Precis så är det.

Ruta Ett sa...

Jepp - och så glad jag är att jag slipper.
Men jag känner sympati...

Lena sa...

Härligt med tre dagars ledigt!
jag ser framemot att "bara" jobba 100%. Även om jag verkligen gillar mitt jobb, så har jag siktet inställt på vecka sju. DÅ ska jag göra allt det där jag inte fick gjort det här lovet.