fredag 11 januari 2013

Vad har hänt ...?


Det är nästan så man ramlar baklänges när ögonen råkar hamna på avdelningen lägenhetsannonser i DN.

Tidigare mäklarbilder visade totalt sterila bostäder; allt i vitt förstås, där fanns inte ett spår av mänskligt liv ..., vackert var det, men påminde mest om interiörer från operationssalar.
Ja, enligt mitt sätt att se det.

Men nu minsann ..., nu finns där en trave böcker på golvet (självklart .., det visar på kulturell bildning) .., en pläd att svepa om sig , en grön tillbringare står på det vita bordet (där en fruktskål står - här lever man sunt!), datorn är uppslagen ..., och mattan är färgglad.

Någon slags förändring på gång, kanske ...?

Jo, det tror jag.

5 kommentarer:

Ulf sa...

Det är väl bra att man visar att det finns liv i lägenheten,men det dör för mig i samma ögonblick som jag "hör och ser" säljkurs 1A i bilden.

Elisabet. sa...

Ulf: ja, jag looog för mig själv när jag såg "tänket", men jag föredrar ändå detta, mot för operationssalsvarianten ,-)

Tankevågor sa...

Har nu letat i två år och studerat Hemnet varje dag och synat annonser och gått på visningar....är så rejält trött på just det här med "stajling". Även om jag tycker orkidéer är vackra så är det trist att det nästan aldrig syns några andra växter i en lägenhet. ;-)

Ytterst sällan kommer man på en visning när det är "lagom" och man känner att någon faktiskt bor/har bott där.

Men i ärlighetens namn så finns det gånger när man stirrar sig tillfälligt blind på saker som "är ivägen" för att man ska se lägenhetens potential. Det kan vara för mycket möbler i ett rum osv....

Vi letar vidare och jag välkomnar också om det blir lite mer riktiga miljöer på annonserna.

Bert Bodin sa...

Det nya stajlade är det ostajlade. Så sas det redan i höstas... eller var det förra våren.

Mitt hem är superinne. ;-)

Cecilia N sa...

"Ytor i köket" demonstrerar vi med att visa hur mycket man kan lägga på dem ...

Ja hu den dan det ska säljas bostad ...