onsdag 2 januari 2013

DBFV och DBiV för Anne i Mantorp ...

Hej Elisabet!

Jag har alldeles tappat bort mig i hur det är med lotteriet.

Akvarellmålning av Lars Lerin ...

Hur som helst så sitter jag här vid min dator och lyssnar på Sommar & Vinter i P1.
Så jättebra program och allra bäst hittills har jag tyckt Lars Lerin är.
Han är alldeles underbar den mannen.

– I mitt Vinterprogram ska jag berätta lite om vänner jag har haft och inte haft, lite om dold ilska och trevlighetsraseri och om mitt förhållande med Michael Jackson. Dessutom blir det ett inbillat bröllop i Indien, ett dopp i Mjösa och en rejäl storstädning.

Förresten är Morgan Alling nästan lika underbar.

2009 fick radiolyssnarna lära känna en annan sida av Morgan Alling.
I sitt Sommarprogram berättade han om den trasiga uppväxten på barnhem och hur han lyckades bryta sitt sociala arv. Programmet resulterade i boken Kriget är slut.
– Jag kommer prata om de där avgörande ögonblicken som förändrar och formar en människa.

Så mitt bästa är absolut stunderna vid datorn när jag lyssnar på Vinterpratarna och jag vill varmt rekommendera alla att lyssna.

Nyårskram från Anne i Mantorp


Elisabet säger: Lars Lerin ska berätta om ett dopp i Mjösa - Norges största insjö -.  En enda gång i livet har jag badat i den sjön .., vi hade varit i Oslo och det var hysteriskt varmt i den lilla Folkan och när vi kom till Mjösa, stannade vi till och jag gick rakt ut i vattnet som var lent som hade vår herre hällt i Comfort i vattnet .., jag har aldrig varit med om nåt liknande!

5 kommentarer:

Ulrika sa...

...och min dag är precis tvärtom... Tillbaka i Vardag. Till från inte så mycket högtider som sjukdom. Fast jag är förstås inte bra än. Men jobba och greja måste jag ändå idag och stressen bubblar i kroppen, som kolsyra. Blä.
Första sessionen med sjukgymnasten ska också ske idag.

Kram kram!

Ulrika sa...

"TillBAKA från inte så mycket...", skulle det stå.

Ulrika sa...

Dessutom lämnade jag kommenteran till fel inlägg... haha. Nåja. :-)

Turtlan sa...

Ser också framemot Lars Lerins program. Det får bli på play när jag är hemma igen. Lyssnat på Annika Östberg och det var bra. Kanske inte så mycket nytt men bra reflektioner!

Norge är alltid värt att besöka även om det kan vara knepigt hitta bra matställen efter vägen.

Elisabet. sa...

Vi åker kanske till Varberg idag (fem mil enkel väg bara) och när jag kommer hem, då ska jag lyssna till något av dom här programmen!