torsdag 3 januari 2013

DBFV .... och lite i veckan också.


Innan jag berättar vilka som är med i lottdragningen (som den här gången blir hemmavid, då pv är jullovsledig), så ska jag berätta nånting.

När Emma och jag själv besökte London i början av september, då ville Emma egentligen bara en enda sak: shoppa! Jag höll på att bli galen och vi diskuterade det där ganska livligt och i princip under alla tre dagarna ..,ja, jag ifrågasatte detta att shoppa sig lycklig .., kan det verkligen vara nånting?

Blir man lycklig av att köpa och köpa?

Jo, det blir man, sa Emma trosvisst.

Och på kvällarna stod hon i hotellrummet och provade sina nya tröjor och det måste jag ju tillstå, att hon såg verkligen lycklig ut.

Alldeles nyss ringde jag till ovan nämnda madame och sa att jag ville erkänna en sak.

"Vill du?" sa hon och lät lite förvånad.

"Jo, jag vill erkänna att jag har köpt en sak som verkligen har gjort mig lycklig!" sa jag.

Det var den här enkla och i mina ögon sååå vackra keramikskålen som inhanlades igår i Varberg.

Den är - i mina ögon - så otroligt fin och hur ofta som helst rör jag vid den ..., eller håller i den ..., eller bara står och tittar på den.

Då skrattade Emma gott och sa "jo, jo ...".

Nu ska ni få veta vilka som deltar i den kanske kriminella utlottningen: 

Eivor Jonsson i Adak (eldsjäl som arrangerade filmfestivaler i Adak med kändisar som Jonas Gardell och Marie Göranzon som medverkande).

Ulrika med två inlägg -, det godkänns också! Mest var hon glad över att vara smärtfri.

Anne i Mantorp hade lyssnat till Sveriges Radios Vinterprogram och var lyrisk över Lars Lerin.

Cecilia N i Härnösand hade massor av saker som gladde henne, men valde till sist en solskensdag!

Turtlan berättade om en juklappsutdelning som hade fått henne på gott humör!

Ellem hade - precis som Cecilia svårt att välja -, men berättade om trivsamma middagar och besök av  släkt och vänner.

Och Eva på Frösön (som minsann låter Otis ligga i sängen numera, heja, heja!) var lycklig över att ha au-pair-dottern Sara hemma från Skottland och nu var det musik och glädje i lägenheten i Östersund!




Inga kommentarer: