fredag 4 januari 2013

Här och Nu ...


I princip hela jullovet  har pv tagit hand om rastningen av harry.
Flera gånger per dag har den ene cyklat och den fyrbente sprungit till lilla hamnen och hem igen.
Ibland har harry fått följa med till Västergård där det köpts ägg.
Ibland till Guds gröna ängar.

Men idag tog jag mig samman.
Ner till havet .., slängde i en tung pinne som sjönk och harry stod där och funderade en stund, ja, innan han försvann under ytan och kom springande upp på land med fångsten!
Svansen rakt upp!

Själv gick jag till vattenbrynet .., kupade händerna och sköljde saltvattnet över ansiktet.
Fortfarande känner jag doften.


Det har blåst rejält dom senaste dagarna och på grässlänten låg lite samlat skräp.
Sånt som flutit i land.
Jag bidrog med en tom spritflaska, en gul och en blå ballong som tappat luften .., ännu ett rep och en liten tom plastbytta ..., allt upphittat på stranden.

På väg hem hörde jag fågelkvitter som lät ...., annorlunda.

4 kommentarer:

Amber sa...

Nu är det bara lite kvar tills du vinterbadar helt och hållet!!

Elisabet. sa...

Amber: tanken fanns där! Tänk, om det hade funnits en bastu i närheten...

Eva i Tyresö sa...

Härligt. Fåglarna såg att du kom nu....

fotobrus.se sa...

Fina bilder.