torsdag 3 januari 2013

Dagens fönster ...



Tycker fönstren i den här byggnaden är så fina. Skulle gått nära och
fotat ju, men du ser isen... Och sånt underlag vågar jag mig inte ut
på än.
Området är ett gammalt bryggeriområde i Nora, men massor av vackra
byggnader med fina tegeldetaljer. Numer finns där olika verkstäder,
butiker, garage m.m.
Tyvärr underhålls inte alla husen så bra, som synes...

Och i förgrunden, ja där sticker nya Sticktantsbilen fram. ;-)
Saknar 960:n, den var såååå roligt att köra (vrooooom!!) men det var
också väldigt törstig. Nu har jag ett mesigare men bensinsnålare åk.
:-) Allt tack vare världens bästa sambo som köpte den åt mig (ja
Volvon med). :-

Ulrika.

4 kommentarer:

Ulrika sa...

...och uppenbarligen kan jag inte längre skriva ordentligt på mitt eget modersmål...haha. :)

SoF sa...

Den här bilden gillar jag!
(å det var väl ingen överraskning..)
;)

Det gamla och slitna.
Söndervittrad fasad och så färgerna - på bilen, dörr/fönster och tegelfasaden. Fint!

Ulf sa...

Fin bild. En törstig bil kan möjligen vara charmig, men jag förstår om ni bytt till en bensinsnålare. De vinner i längden.

Elisabet. sa...

Ulrika: var bodde du tidigare, i vilket land, menar jag ,-)) ?

SoF och Ulf: ja, visst är den härlig!