fredag 15 februari 2013

Plötsligt får jag nog ...


I nästan en veckas tid har pv och jag själv trängts på soffan Ektorp.

Ja, alltså .., nu, när vi båda varit så uschliga och knappt orkat sitta i loppisfåtöljen.

Så idag - det är när jag får nog -, kånkar jag alldeles själv in gästsängen från Gunnars rum och ställer den i tv-rummet, ja, jag placerar den liksom som i vinkel.

Perfekt!
Det blir ju nästan som en hörnsoffa och jag ÄLSKAR hörnsoffor!

Och tänk, nu kan vi ligga utsträäääckta båda två.

Jag kan inte påstå att pensionatsvärden direkt dånade av hänförelse över det nya möblemanget.

"Men vad i ....?!" sa han och lät aningen förfärad.

"Ja, men det är bara just nu, när vi inte är friska och krya ...!" sa jag.

En som däremot är överlycklig över arrangemanget ..,  är harry.

Titta!

Nu ligger han som en kung på sängen Sultan.

4 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Jag håller med Harry, ett mycket bra beslut!

Monet sa...

Håller förstås också med - tjatig som jag är kring sängläge vid sjukdom:-) Ser bra ut!!

Eva i Tyresö sa...

Så bra med den bekvämligheten.
Men PV tyckte det blev konstigt och trångt.?

Elisabet. sa...

Ruta Ett, Monet och Eva i Tyresö: ja, det är ju bara ett provisorium förstås ..., inget bestående ,-)

Men bra när vi nu varit så eländiga båda två.