måndag 11 februari 2013

Tjugotrenollnoll piiip.

En annan semester - modell mindre -.

Lugn kväll på jobbet.
Mellan varven pratar vi om semestrar och hur det ska planeras.

I år är det ont om semestervikarier; dom som har arbetat under flera somrar har nu studerat färdigt och många har fått Riktiga Jobb - någon är meteorolog, andra lärare, en är journalist - Charlie i charken pluggar på Chalmers.

På väggen ute på lagret sitter semesterschemat.
Mina två veckor efter midsommar är inprickade och så förstås vecka 9 ... någon annan har vecka 11 och en tredje vecka 12.

Jag säger till chefen som pysslar i mejerikylen att blir det så att jag hamnar i mejeriet när Carina har semester i sommar, då får han hjälpa mig med beställningarna ..., vår omsättning skjuter ju i höjden likt en raket när turisterna kommer; ja, det blir en helt annan butik!

Innan kvällen är tillända skriver jag semmelskylt inför morgondagen ..., och alltid är det nån kund som lite roat kommenterar när jag sitter ute i foajén på en blå stol och textar.

"Ja, får man fråga när blir det vernissage ...?"

"Jahaaa .., är det du som textar skyltarna ..?"

Lite småprat, så där.

För sex år sedan i min almanacka.

Är hemma vid halv nio och är då rejält förkyld.
Nyser.
Kinderna hettar.

Tittar på tv-serien Molanders, där mycket är förutsägbart, men okej ändå.
Och musiken är vacker.

Pv är inte det minsta bättre och har gjort kväll .., han blir hemma även i morgon.
Själv ska jag arbeta från två till åtta och därefter stundar ledig onsdag.

Nu blir det Alvedon och eget rum.

4 kommentarer:

Monet sa...

Här är det lika illa sen i natt. Urtäppt, halsont, svårt att svälja, huvudvärk.

Väntar på Jenny Strömstedt för att se Anna Wahlgren igen. Måste avstå från bokcirkel i morgon men det gör inget. Här ligger snön kvar, det är halvsmält och nu fruset - snorhalt med andra ord. Det blir en kaosmorgon för fransmännen.

Låt oss krya på oss, alla som behöver det!

Monica i Lysekil sa...

GOD BÄTTRING!

Eva i Tyresö sa...

God Bättring för er båda.
Ulf tittar också på Molanders. Jag hör inte vad dom säger så jag avstår. Musik samtidigt-----
Halvbra sa Ulf.

Mian sa...

Krya på er båda två!