onsdag 29 maj 2013

Det bästa för Ann i Göteborg ...

Det bästa var nog rundan i stan i lördags. Vi tog spårvagnen till Järntorget och gick sedan genom Haga, Tusen miljoner turister var där – nästan som det kan vara i Gamla stan i Stockholm på sommaren.

Tänk, vad ett leende betyder! hälsar lotteriföreståndaren ...

I en fin hattaffär , som heter Stiernglans, köpte jag mig en ny cykelhjälm. En fiffig sort, som man kan ha överdrag till så det ser ut som man har hatt. Det var den sista som fanns och jag fick den för halva priset, så jag slog till. Dansk design, förstås, och heter Yakkay. Här kan ni se fler modeller.
 
 
Inte är jag nån kepstyp och rutigt är jag inte så förtjust i heller, men halva priset...!!! 
Då får man rucka lite på sina principer, och utan överdrag är den vackert lackröd. 
Jag får göra ett eget överdrag i tyg eller varför inte sticka ett. 
Det finns andra modeller, som ser mer ut som en liten hatt med brätte och det är nog mer jag...eller?
 
Hur som helst så tycker jag att man ser lite fånig ut, men hellre det än att jag ska slå mig fördärvad om jag trillar i Göteborgstrafiken, gud förbjude. 
 
Färgen är fin tycker jag, även om den inte riktigt går ihop med håret. Nåja...
Plingeling från mig...
 
// Och att Ann är skånska .., det förstår man när ser det här inlägget på hennes blogg.

3 kommentarer:

Ulf sa...

Det var en mycket fin hjälm. Man ska vara rädd om skallen. Själv har jag ingen. Cykel alltså. Skulle jag skaffa en så vill jag också ha en klämmig hjälm.

Mian sa...

Frän!
Jag cyklar alltid med hjälm.

Elisabet. sa...

Ulf och Mian: i Ystad cyklade jag ALLTID, men tror ni att jag hade hjälm? Nä.

Hur dumt som helst är det. Att inte ha hjälm, menar jag ,-)