tisdag 28 maj 2013

Det bästa för ellem i Skellefteå ...



Hej!

Lördag och söndag får vara DBIV. 

Bra var och en på sitt sätt och väldigt olika. 
Jag var ensam hemma i helgen och hade bestämt att lördagen skulle bli en arbetsrik dag. Så det blev fönsterputsning, gardinbyte och allt som hör ihop med det, gräsklippning, ett antal tvättmaskiner och lite annat. Så när kvällen kom var jag ordentligt trött och hade ont i rygg och ben.( Men ändå bara 5000 steg på stegräknaren.)


Söndagen startade stillsamt men jag insåg att en rejäl promenad måste det ju bli för det var sista dagen i stegräknartävlingen på jobbet. Så jag packade lite lunchmat och en bok och gav mig ut i skogen här intill.


Jättevackert med ljusgrönt blåbärsris, lagom temperatur och inga mygg. Så småningom satte jag mig i solen ett tag, åt, läste och mådde bra. Var ute i nästan tre timmar och det blev ca 13000 steg! Och inte var jag trött heller.


På vägen hem såg jag en blommande hägg och strax bakom låg en snöhög väl övertäckt av sand! 
Väl hemma satte jag igång en surdeg till matbröd och medan det jäste hann jag läsa en stund till, nu sittande i stolen under väggmarkisen. 
Två härliga dagar: Den ena tömde “Att göra”-listan, den andra bara njutning och återhämtning.
ellem

Inga kommentarer: