lördag 1 juni 2013

Snart blir det dragning i lotteriet ...


ellem hade varit ute på promenad i skogen och tankat energi ..


Turtlan hade besökt bästa kompisen B och bjudits på kladdkaka, bakad av B:s tolvårige son ...

I Göteborg hade Ann besökt butiken Stiernglans och köpt en läcker cykelhjälm!


Eva på Frösön hade firat sin mamma ...


I Haverdal befinner sig  Eva från Tyresö.
Av vännerna Anders och Britta hade hon och Långe Maken förärats ett magnoliaträd.



Ingela i Ystad, hon hade fixat till en underbart god melonsallad! 
Mer behövs inte för att göra hjärtat glatt.


Ulrika hade varit på stickläger i Docksta i Ångermanland och var tacksam över underbara stickvänner som tar emot när tillvaron ibland känns mer än lovligt krånglig.


Mian tog tåget från Falköping och åkte söderut, till landet Halland.
Från Kävlinge kom Annika - också till Halland -.
Det är vänskap som tog sin början vid bloggträffen i Steninge 2009.
Den varar ännu.
Glädje!

 

Tillsammans med Cosmos hade mossfolk träffat på mamma älg med två kalvar!
Vilket möte!


Och Kattis, hon kände sån glädje över lillkillen som nu lärt sig cykla alldeles själv, utan att mamma behövde hålla i där bak. Storkillen - han som inte är precis som alla andra och som spelar trummor i ett band - hade bjudit på konsert och det gladde också mammahjärtat! 


Barbro i Uppsala .., hon hade varit i Oslo och sjungit sånger på svenska för det något förvånade lilla barnbarnet. Sällan har jag hört Barbro så lycklig, som sen barnbarnet kom till världen.
Och hon är så rolig, denna före detta piteåmadame.


 På facebook har hon lagt ut den här bilden.
Texten lyder: "Enda nackdelen med mitt nya jobb". 
Då förstår man. 
Karaktären sviktar.

Tack ni underbara vänner som delar med er av glädjen!! 
Nu ska jag gå ut och hämta in pv så vi får fixa dragningen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag har också skickat in. I måndags tror jag det var.Och några fönster. Kanske da hamnat på villovägar? ellem

Anonym sa...

Hej!
Jag har också skickat in. I måndags tror jag det var.Och några fönster. Kanske da hamnat på villovägar? ellem

Maria sa...

Vad trevligt med vänner över hela landet :)

Maria sa...

Vad trevligt med vänner över hela landet :)

Bloggblad sa...

Som vanligt roligt att se vad folk gör. Jag tänker ibland att jag ska skicka ett bidrag, veckans bästa kan ju vara små saker... Här händer inte så mycket. Som väl är.

Elisabet. sa...

ellem: men du var ju med i dragningen ..., jag berättade om att du varit i skogen och tankat energi...

Maria: ja, verkligen!

Bloggblad: här är det bästa nästan alltid små saker .., ska man vänta på att glädja sig åt dom riktigt stora, då kan man få vänta länge ,-)