måndag 27 maj 2013

Och från Bangkok meddelas ...

Ejdervägen i Stensjö. Och farthinder i Guys liv också.

Efter promenaden slår jag mig ner på altanen.

Det är varmt och skönt .., under bordet - i skuggan - ligger Elvis och flåsar och en bit därifrån har harry sträääckt ut sig i gröngräset.

Småfåglarna kvittrar.

Och jag tänker på livet i stort och smått och hur lyckligt lottad man ändå är och så tänker jag på Guy i Thailand och undrar hur det känns att befinna sig på ett sjukhus i Bangkok och inte ha anhöriga på nära håll .., ingen som tittar in med blommor eller en tidning .., ingen som kommer och frågar hur det är och allt sånt, för Wipharat måste förstås arbeta och hon bor inte alls i närheten.

Idag.

Så tar jag fram mobilen och slår numret.
Det tar en stund innan signalerna har susat iväg över halva jorden och jag tycker fortfarande att det är ett mirakel; att det fungerar .., det här med uppfinningen telefonen!

"Heeeej Elisabet ...", hörs sedan Guys stillsamma röst.

"Utsikt från sjukhuset i Bangkok", skriver Guy.

Och jag får veta att han befinner sig på sjukhuset i Bangkok och strax ska på undersökning .., allt har blivit bättre .., det går sakta framåt och han känner sig bra.

"Jo, men det är bara bra ...", säger han och jag hör leendet genom luren.

Kanske får han åka hem till Kanchanaburi i morgon?

Synen då?

"Nja, han kan fortfarande inte läsa .., men för övrigt så är det bra ...", säger han.

Ja, tänker jag .., allt är relativt här livet.

Och så vidarebefordrade jag hälsningar som kommit hit till honom och han tackade och blev så glad och hälsade tillbaka till er alla!

5 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Å så underbart att du ringde till honom! Tänk nu skulle han undersökas och en del talar säkert engelska!?
Inte läsa...hum ...måtte han bli allt bättre. Det gäller att träna säger strokekännarna.
Å vilken kram jag skulle vilja skicka med när du ringer härnäst.

Elisabet. sa...

Eva: han har varit där i ett par dagar och det är nog inte första undersökningen .., jag kanske uttryckte mig otydligt ,-)

Han verkade ändå .., ja, fylld av tillförsikt.

Monet sa...

Härligt att du ringde honom och att det verkar stabilt och bättre!

Elisabet. sa...

Monet: man kan ju trösta sig med att det iaf inte har blivit sämre.

Turtlan sa...

Skönt att höra! Jag blir ju så berörd när saker runt stroke nämns. Ja du vet....

Hälsa från mig med!