söndag 26 maj 2013

En mulen dag i maj ...


Sen blir det verkligen mulet och mörka moln sveper fram över himlen.
Men varmt är det och vi sitter ute och äter marängtårta och skålar för våra mammor.
Två är i livet, två är borta.
Annika har efter två dagar i solen fått rejält med färg.


Och vi sitter där ute och pratar om vänskap och bästa vänninnor - eller inte - och våra liv har sett så olika ut .., det är verkligen intressant.

Någon blev tidigt mamma och hennes bästa vän var barnens pappa ..., en annan har vuxit upp i Hamburg, ockuperat hus och levt i kollektiv .., en tredje har levt ett lugnt smålandsliv men - lite senare i livet -, flackat omkring och bott på en mängd olika platser .., och den fjärde har vuxit upp i Västergötland och bland annat suttit i kassan på Coop.
Nu .., är hennes stora intresse fåglar och allehanda insekter.

Jo, men så är det ..., att den ibland så hånade bloggvärlden kan vara fantastisk när det gäller möten.
Människor man aldrig annars hade träffat på, blir till fina vänner.
Anspråkslöst och lättsamt är det.
Som en slags korsbefruktning.

En hand saknas. Den var säkerligen på sländjakt. Annikas hand i mitten. En kraftfull hand.

Och medan jag leker pensionatsvärdinna, fortsätter pv med rättandet av dom nationella proven.
Jag såg det på honom igår, att han var trött, på gränsen till utmattad, men han nekade förstås.
Idag ..., fick vi veta att jodå, han hade haft känning av hjärtflimret.
Inte länge, men ett litet tag.

Den vackra blå duken på bilden, är en gåva från en annan kär bloggvän, nämligen Eva från Tyresö.

4 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Tack för alla bilder här och där. Det kändes nästan som om jag var med på ett litet hörn.

Bloggblad sa...

Ja, så känner jag också, som att få vara med utan att behöva packa och resa... Jag har scrollat och läst ifatt.

Förstår att ni har haft jätteroligt - medan jag har njutit av att vara totalt programlös och kravfri i tre hela dagar. Har bara sett till att min trapparbetare har fått mat. Jag har nog inte ens kammat mig, men jag har gått promenader förstås. Och vilat mycket på soffan.

Hann få till den enda såruta jag tänker ha i år, med squash, innan regnet kom.

Elisabet. sa...

Ruta Ett och Bloggblad: ,-)

Det har varit en genomtrevlig helg, fast den var så kort. Från igår vid ettiden till idag vid två.

Härliga möten.
Mycket prat och skratt.

Annika sa...

<3 Åh, tack än en gång för en alldeles underbar helg! Det är så mycket jag tog med mig hem: ny energi, nya tankar, nyväckta tycka-om-och-vara-nyfikan-på-saker såsom hund (Harry! och Elvis förstås. Så otroligt fina tillsammans)fjärilar, fåglar och insekter.. och så all värme jag fått från er. Tack och kram!