lördag 1 november 2014

Trettio bilder i november  ...

Ulrika har satt samman en lista, en utmaning som heter duga.
En bild per dag under ett visst tema.
Det första ämnet är glädje.


Bilden ska helst vara nytagen, men jag åker tidigt, tidigt till jobbet och hinner inte med, så det får bli en från-sommaren-bild, en som verkligen påminner mig om vad glädje kan vara.

Så här var det: äldsta dottern med familj kom på besök efter Gothia-Cup-veckan och med sig hade dom en annan familj - goda vänner från Upplands Väsby -, man, hustru och två barn.

Det var två soliga dagar eller tre .., och en av dagarna ägnades åt krabbfiske nere i lilla hamnen och det tog ju ett par timmar och var omåttligt spännande! Sist av allt blev det krabb-race .., det vill säga, krabborna lades på rad uppe på hällen och så gällde det .., vilken av krabborna skulle nu bli först i vattnet igen?




Efteråt såg det ut så här. 
Jag bad dem hoppa .., men se det blev synnerligen icke-koordinerat. 
Och vem som vann .., ja, det har jag ingen aning om.

Men ååå, sicken dag .., fylld med,  just det ..,  g l ä d j e! 

Här kommer du till Ulrikas sida och kan på så vis se de övrigas glädjebilder.
 

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Härliga glädjebilder!! :-)

Ruta Ett sa...

Man riktigt ser hur glada alla är! inte minst förstår jag din glädje när jag läser texten!

Kerstin - lifelivingitnow sa...

Ja, man riktigt ser allas glädje i den sista bilden. Ser ut som vinnare allihopa :-D