fredag 9 december 2022

Mera vackert ....

I förrgår lade jag ju in en bild på det vackra utrikes-portot, det med blåklockor. Konstnären/illustratören visade sig då heta Anna Handell och när jag tittade in på hennes hemsida, upptäckte jag hur mycket vackert som helst, ja, det tog aldrig slut! 

Så mejlade jag henne igår och frågade om det var okej att lägga ut bilderna med dom åländska frimärkena och idag hade jag ett såååå rart svar och jodå, det var inga problem! Tänk, så många vänliga människor det ändå finns här i världen! 



Då börjar jag med hennes skiss till  blåklocke-portot. 

Det ser ju inte så märkvärdigt ut .., nästan så man (jag) tänker att "det borde man väl kunna göra ...?"



Men sen blir det värre. Och så fint det börjar bli!



Och så det färdiga frimärket, med bakgrunden så där i fjärran. 

Nästan som morgondimma. 

L j u v l i g t!


Och sist av allt, fågelmärkena som lyckliga människor på Åland kan använda sig av, kanske när det ska skickas inrikes brev. 

Men titta, det står FRISV nere till höger .., betyder det frisvar, kanske?

Tack Anna att jag fick lägga upp bilderna här! 

Apropå detta med porton, så kan jag meddela att i april släpps i vårt land utrikes porto i häften om 5 märken, eller så kan man såklart köpa dem styckevis (22 kr/st) och följande står att läsa på Postnords sida:  



Frimärkena i häftet visar fem av Hilma af Klints målningar som ingår i serien ”de tio största”, nr. 1, 2, 4, 5 och 7. 

Målningarna beskriver människans levnadslopp från barndom till ålderdom."

Inga kommentarer: