torsdag 8 december 2022

Dagens fönster ...

Ja, här finns minsann fler fönster i huset, så här kommer det som vetter mot väster, mot havet till. 

Är så glad för adventssjärnan. S o m  jag som ung önskade att vi hade haft någon annan variant - helst dom rödorangefärgade i papper -  dom som kamraternas föräldrar hade hängt upp, men hos oss var det den här varianten. 

Kom långt om sider till pv och upptäckte att där hängde just en sådan. Och sedan har jag nog inhandlat en själv  också. 

Läste ett inlägg (som försvann i all hast) om att leva i nuet. 

Jag tänkte att jag lever i tre olika dimensioner: tänker ofta på förr, tycker mig leva i nuet, men drömmer också om vad som komma skall. Om man nu får vara med framöver, alltså.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vi hade en liknande stjärna hemma men med sex uddar. . Den tyckte jag var så fin men sen fanns den inte att köpa med rätt antal uddar. Men jag fick överta en av en kvinna som i sin tur ärvt den av en gammal släkting. Men hennes barn tyckte den var så ful och sa att hon inte skulle hänga upp den. Så då fick jag den istället, win-win! ellem

Anonym sa...

ellem: då förstår jag vilken du menar! För mig är det bara den här modellen som gäller 😉. / Elisabet

Irene Lundmark Alm tidigare Malåbo sa...

En likadan fanns i mitt föräldra hem, föräldrarna var så rädda att de orangeröda pappstjärnorna skulle ta eld, så därför var såna förbjudna och jag som älskade skenet av pappstjärnorna.

Elisabet. sa...

Irene Lundmark Alm: det var kanske av samma anledning vi aldrig hade såna stjärnor ...? Någon gång på 70-talet köpte mamma en adventsstjärna gjord av tunt näver. Oj, så fint sken den gav!

Irene Lundmark Alm tidigare Malåbo sa...

Min farbror gjorde en sån till mina föräldrar 1971 och jag tror att den finns kvar än.

Elisabet. sa...

Irene Lundmark Alm: tror att dom fanns att köpa på Vormsele Hemslöjdsutställning .., jag undrar om exet och jag själv inte hade en sån under vår tid i Kungsängen.