torsdag 2 november 2023

Dagens fönster ...



Ja, så kan det bli, att småfåglar vilka tittar in i vardagsrummet (om än det inte är det primära syftet med deras besök), kan också bli en fönsterbild. 

Här är det talgoxen som är på besök. Jag tycker nog att den ser aningen luggsliten ut. Kanske ett äldre exemplar?

Det händer att Sigge sätter sig nära, nära fönstret och viftar med tassen mot den fjäderprydde besökaren, men oftast blir det bara att kort försök, så där för att om möjligt få sig lite fågel till middag. 

Bilden är härifrån.

3 kommentarer:

mossfolk sa...

Åh, jag kände genast att jag villhöver en sådan där fågelmatning. Kanske något att önska i julklapp ☺️ Har ni tillverkat den själva eller är den inköpt någonstans?

Elisabet. sa...

mossfolk: Den på bilden fick jag av min systerdotter Rita - den köpte hon under ett besök i Edinburgh -. Jag älskar den! Annars finns det en mängd olika varianter på nätet, bara googla självhäftande fågelmatare! Blir till sååå mycket glädje!

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.