fredag 3 november 2023

Upphittad ....

Någon av er som spankulerar omkring här bland orden kanske kommer ihåg att min tjusiga dosett bara försvann, ja, det hände den 20:e juni i somras, då, när jag gömt den så att inte barnbarnen skulle få fatt i den och av misstag få i sig hjärtmedicin eller något annat. 

S o m   vi har letat. 

För en stund sedan tyckte jag mig höra en liten mus bakom min älsklingsbyrå, den som står här till höger om soffan Ektorp. Pv tog en liten ficklampa och lyste under byrån .., och där låg den! 

Nu har jag alltså två. Båda är röda.

6 kommentarer:

Bert Bodin sa...

"Det som inte är stulet kommer tillbaka."

Det sa alltid min mamma, när det var något hon inte hittade.

Turtlan sa...

Helt plötsligt händer det.
Brukar vara bra sluta leta för till slut så….

Anonym sa...

Bert, precis så sa min mamma också! I höst har jag väntat på att hitta mina badskor som jag la på ett bra ställe i maj. Har köpt nya men kan ju vara bra att ha två par. ellem

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, det brukar pv säga också. Att dosetten låg längst in under byrån, vittnar väl ändå om att jag inte är såååå petig när det gäller dammsugandet ,-)

Elisabet. sa...

ellem: Badskor ska även plockas fram här hos oss. Plus handskar.

Elisabet. sa...

Turtlan: Ja, vi gav upp .., nu har jag ju en i reserv ,-)