måndag 24 november 2008

Gösta ..



I ett inlägg lite längre ner, har jag berättat om Sonja.

Jag skrev att hon är gift med pensionatvärdens morbror - Gösta -.

Gösta är en härlig och annorlunda prick .,. pratglad, yster och himla rolig.

Inte det minsta håller han med sin systerson om att bensinpriset borde höjas.

Aldrig i livet!

Tvärtom!

Det är Göstas hängsle ni ser på bilden här ovanför.

Christina
sa...

"Gud vad jag gillar hängslen!

När jag bodde i Västergötland under några år upptäckte jag att gubbarna där såg helt annorlunda ut mot i Stockholm.

I Västergötland hade de vida kostymbyxor med slag, udda kavaj och cykel.

När man for förbi en så'n farbror med bil höjde han alltid kardan och man vinkade tillbaka."

7 kommentarer:

Peace in mind sa...

Gösta...han verkar vara en rar farbror. Det är något med hängslen, trygghet eller ja jag vet inte:)

Christina sa...

Gud vad jag gillar hängslen!
När jag bodde i Västergötland under några år upptäckte jag att gubbarna där såg helt annorlunda ut mot i Stockholm. I Västergötland hade de vida kostymbyxor med slag, udda kavaj och cykel. När man for förbi en så'n farbror med bil höjde han alltid kardan och man vinkade tillbaka.

Anonym sa...

Hej Elisabet! Vill bara tala om att första avsnittet i tv-serien om Wallander med Kenneth Branagh i huvudrollen kommer att visas på brittisk tv nu på söndag den 30/11. Det dröjer nog inte så länge innan den kommer till Sverige.


Lillan (i Cornwall)

Det Mörka Hotet sa...

Och jag kommer genast att tänka på Gunnar Sträng!

Elisabet. sa...

Vackert Blått Öga, Chrstina och dmh: ja, jag älskar hängslen jag med .,. på nåt sätt ser det så ... snällt ut!
Tryggt, som du säger peace in mind.

Lillan: lyckliga du som får se det hela! Jag lyckades aldrig få syn på mr Branagh här i stan ...-,(

Jom Manilat sa...

Suveränt fotografi! Perfekt beskärning och vackra färger!

Elisabet. sa...

Men Jom!

Så glad jag blir. Jo, jag tycker om bilden själv ..-)