tisdag 25 november 2008

Emma Elisabet ....



Så här tjusig är min Kefalonia-reskompis Emma, när hon är på fotbollsgala, anordnad av föräldrarna till spelarna.

Det var precis som på den riktiga galan .., gästerna prickades av vid ankomsten och så blev det Fin Middag och så småningom prisutdelning av det mer vettiga slaget, dvs, alla fick ett pris!



Senare på kvällen blev det underhållning.

Tänka sig att självaste Charlotte Perelli uppträdde till barnens stora glädje!

Och tänk .., ännu mera tänk .., inte visste jag att min måg (en av tränarna till flickorna) har så snygga ben!

11 kommentarer:

Christina sa...

Nej men hjälp vad stor hon har blivit! Oj, så mycket det händer i den åldern!

Elisabet. sa...

Christina: ja, nyss var hon ju en liten piga bara som låg på mormors soffa!

Anonym sa...

For ei nydelig jente.
Er hun lik sin mormor kanskje ???

-B-

Elisabet. sa...

-B-: nej, inte alls! Hon brås på sin farmor och sin pappa.

Elisabet. sa...

-B-: och så är hon ganska lik sin moster.

Anonym sa...

Allra finaste Emma! Snälla, roliga och finurliga Emma! Puss Emma!! Och puss till lika underbara lillebror!

Evas blogg sa...

Men jisses så vuxen hon ser ut! Jättesöt är hon!

Elisabet. sa...

anna: ja, jag förstår hur mallig du måste bli när hon liknar dig ..-))
Jag har pratat med hennes lillebror ikväll .., ganska länge.
Ett väldigt intressant samtal, må moster tro.

eva: elvaåringar numera, är minst två år före elvaåringar 1965.
I alla fall var inte jag så där vuxen.

Evas blogg sa...

Nej inte jag heller. Hon ser ut som tretton, minst.

Marge_II sa...

Vilken snygging!

(För att inga missförstånd ska uppstå så är det väl bäst att jag tillägger att jag menar Emma;-))

Elisabet. sa...

Marge utan streck och staplar: haha .., men Perelli var inte så pjåkig hon heller .., fast koll på läppstiftet kan man inte påstå att hon har!