torsdag 27 november 2008

Nya regler ...



Hos Gunnar i Vaplan gäller nu helt nya regler; en bild på en skata som äter frukost, motsvarar tjugoen gulsparvar, ja, ni vet i den här tävlingen om ta en bild där flest fåglar syns vid matbordet.

Och titta i björken där intill!

Det VIMLAR ju av småfåglar som vill ha frön ..., jag tycker nog att alla dessa små fåglar också borde räknas in .,. ja, då är jag ju lätt som en plätt uppe i fyrtio!

Gunnar .., glöm nu inte att köpa frimärken så jag inte behöver lösa ut fågelboken !

(Tävlingen avslutas på söndag .. jag ska ta semester på lördag och sitta här från att det ljusnar i Jämtland!)

Ps. Vad då? Adressen till hans sida med kameran? Nä, den har jag glömt ..-) Ds.

14 kommentarer:

Christina sa...

Det verkar som om fågelboken är så gott som din ;-)

Evas blogg sa...

Hahaha, du är rolig du! Så du har vunnit. Ja det är dig väl unt, det är ju du som gjort reklam för hans sida.

Anonym sa...

Kan undra... det står 1970 om man tittar nära på bilden...? Blir nyfiken;
Anna-Karin

Anonym sa...

Snyggt A-K, det har jag helt missat.
PV

Anonym sa...

Visst står det 1970!? ÄR det verkligen en webkamera eller lägger Gunnar ut nygamla bilder en gång i timmen:-)?

Jag har inte vågat börja följa det här, det verkar som man blir fast i dagar!

gunnar i vaplan sa...

Hmm...
Tävlingsledningen måste gå in och räta upp tävlingen.
Att det står 1970 på bilde när inget att bry sig om. När det har varit strömavrott på kameran så ändrar den datum och tid. Jag ska justera till detta när jag kommer från jobbet.

Den där regeländringen som Elisabet har hittat på gäller int :-)
Och fåglar som sitter i trädet räknas inte heller. Det ska vara fåglar som befinner sig vid fågelbordets absoluta närhet, sittandes elle flygandes.

Tävla på - några dagar kvar... !!!

/gunnar i vaplan/

Anonym sa...

Bra att tävlingsledningen går in och stramar upp när de tävlande börjar skapa egna regler.
Nån dj-a ordning får det vara även i ornitologiska tävlingar, inte bara i partier.
PV

Anonym sa...

Så var det mysteriet löst, tack tävlingsledningen!
En fråga bara, jag har försökt gå in och titta på fåglarna kring fågelbordet men, min dator ber mig installera Aktive X kontroll för att jag ska kunna få upp livebilden. Jag installerar snällt men kommer likt förbaskat inte in på sidan, bara tomt...
Är det någon datorkunnig som kan ge mig en vink om hur jag ska göra för att kunna se sidan`?
Anna-Karin i Halmstad

Petra sa...

Du är väl för härlig Elisabet! Jag tycker nog också att du förtjänar att vinna. Kan det finnas någon annan som gjort så mycket reklam för sidan? ;-)

Elisabet. sa...

till er alla: det finns säkert nån (läs: lindalotta ..) som har suttit uppe från sju på morgonen och våldstirrat på fågelholken.
Själv hade jag nästan glömt den .., tills i morse och jag fick närapå STRÖM när jag upptäckte hur många fåglar jag fick med på bild ...!!!

Men jag är nog inte värst och jag har absolut inte vunnit Eva.

(Jag kan liks gå och köpa en egen fågelbok om det är på det viset ...)

Linda sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

Anonym sa...

Jag tycker också det vore kul om du vann, men du måste hålla dig till reglerna.
Precis so i TP och andra spel.
PV

Elisabet. sa...

pv: "hålla mig till reglerna ...", tar du dig ton ...!

Christina sa...

Enligt min ringa mening tycker jag att regeländringen som Elisabet har gjort är fullständigt glasklar och rättvis. Det är klart att pippisar i träd som syns i bild ska räknas ;-) Och skatan - vet ngn vad en skata väger? Det MÅSTE ju resultera i en fågelbok i minst samma viktklass!