måndag 24 november 2008

Ingen insikt alls



Det finns bra dagar på jobbet och det finns sämre.

Idag var det en sämre-dag.

Men mannen från Irland, ("är du från Ångermanland? va? från Irland? men där var jag ju för några veckor sedan! var på Irland ...? jaså, Belfast, nej, där var vi inte .., men i Galway och Westport .., ja, visst är det helt underbart! oh ja, jag vill jättegärna återvända!") ..., för att inte tala om läraren från Singapore som är här med sina utbyteselever, han som såg bortkommen ut där han stod vid tidningshyllan .. och sedan berättade att han och eleverna nu skulle återvändaoch tänk, att ha fått uppleva snö ...! och kvinnan med det vackra silvriga håret .. (har du klippt dig? ååå, inte ..? oj, har du haft cancer .., ojojoj .., men fint är det ändå ..., jaså, i livmodern och sen i magen .., ja, det kan inte vara lätt .., och jo, det förstår jag att man blir orolig för varje återbesök ....".

Alla dom gjorde dagen åtskilligt bättre.

Faktiskt.

Och nu ska jag gå och köpa mig något smarrigt, för jag orkar inte uppbåda kraft till matlagning och Pelle han är kvar i landet Halland och har det som allra bäst.


2 kommentarer:

Hedgren sa...

Vissa dagar blir man liksom berörd av livet.

Elisabet. sa...

Hedgren: ja, verkligen .., vissa dagar kommer livet närmare på nåt vis!