söndag 23 november 2008

När man blir piggig på armen ...

När Leina och jag själv igår satt och väntade och väntade på pensionatsvärden som övade adventssånger tillsammans med andra medlemmar i Halmstad Kammarkör .,. då nästan föll jag baklänges, så vackert var det!

Jo, nog hade jag väl förväntat mig att det skulle vara fint .. men inte sååå fint!

Och jag kände en slags ...., ja, en slags stolthet att sitta där och veta att en av männen där framme, han som stod där med läsglasögonen på nästippen och levde sig in i sången så alldeles omåttligt .., tänk, att det var pensionatsvärden!

Så var det.

Och här finns ett prov på musiken.

Klicka på Hosianna, så får ni höra nåt vackert.

13 kommentarer:

Leina sa...

håller med till fullo... Det var magiskt...Nästan så jag blir sugen på att åka till Halmstad på lördag... Och för att det fanns så många långa stiliga män där... Det finns det inte i Uddevalla... Inte lika många i alla fall... Men mest för den underbara sången förstås.... =D

Tankevågor sa...

Åh så vackert! Har själv sjungit många år i kör så när jag hör Hosianna så är jag liksom med i den stämman jag sjöng.....den finns där inom mig varje gång jag hör den.

och Ding dong....Glory sjöng vi också.

Härligt länk. :-)

Anonym sa...

Bare ett ord å si:

VAKKERT

-B-

gunnar i vaplan sa...

Vackert med julens sånger.
Jag har själv sjungit i flera olika körer så sångerna är väldigt välbekanta.
Jag är "tenor" i min stämma.
Vad sjunger PV?

Elisabet. sa...

leina: ja, det var härligt att få dela den stunden med dig!
Skyll du på kören ..-)

londongirl: hade jag sångröst skulle jag gärna sjunga i kör .., var gång jag står i köket och sjunger hos pv säger han ..."jaha, är Ann-Gerd här?" för jag har berättat att mamma ofta stod i köket och sjöng högt-högt .., alltså som en sopranstämma och det HAR JAG INTE röst till, men jag försöker ..-))

-B-: jepp!

gunnar: han är bas, tror jag. Jo, det är han.

S o F sa...

Det där var ju underbart vackert och PROFFSigt!

Lät som vilken superkör som helst.

Njuter av stämningen och impas av alla dessa vackra röster, särskilt som jag själv inte har den minsta sångröst. Och det är ingen falsk blygsamhet, utan fakta. :)

Förstår att ni hade en fin stund där.

Ha det gott i veckan!

Elisabet. sa...

s o f: ja, helt ljuvligt var det!

Turtlan sa...

Tänker genast att i år vill jag så gärna gå på en julkonsert!
Något som jag alltid brukar vara så dålig på att komma iväg på.
Behöver bli bra på det istället!

Jag lyssnade och njöt!

Elisabet. sa...

elisabet: jag ska också försöka, men jag arbetar hela julen, föruom annandagen .., så det blir kanske knepigt ...?

Anonym sa...

Det brukar vara gott om konserter under advent. I vår kyrka har vi 6 konserter under 4 adventssöndagar. Sen är det alla andra kyrkor och aulor i stan som också har adventskonserter. Och det är fullsatt på alla.... Hur räcker folk till? ellem

Mildamakter sa...

Åhh så fint, jag sitter här med armar som en pucklpist, alldeles knottriga av vällustrysningar

Elisabet. sa...

ellem: ja, jag är dålig på att besöka såna konserter, men hoppas hinna med någon eller rättare sagt, att jag är ledig så det passar.

mildamakter: jag med ..-)
Jag har spelat dem om och om igen.

Anonym sa...

Å vad vackert, det knottrar sig i skinnet när man lyssnar. Jag kan riktigt känna lukten i kartrummet där vi klädde oss i lucialinnen. Jag gick i en körklass i skolan och känner genast igen andra stämman.