fredag 28 november 2008

Kväller ...


Connemara, Irland.

Det här, total tystnad .., det är vad man kan längta efter när man i flera timmar har suttit i kassan och sett julklappspapper, pressyltor, julskinkor, antikljus, falukorvar och allt möljigt annat susa förbi på kassabandet i vad som tycks vara en oändlig ström och det "slamrar" och piper och småbarn gråter..

Det tar liksom aldrig slut.

Och mellan varven, när vi äter lunch till exempel, pratar om vi den stundande personalfesten i morgonkväll och vi pratar om presenter och kläder och bläddrar i en bok som ligger på bordet som handlar om stjärntecken och kan ni tänka er, att det är inte bloggmadamen som har tagit dit den, utan Karina!

När vi läser om Stenbockens negativa sidor, står det att vi är buttra.

Jaså, nu vet man det!

Sist av allt kommer Rickard och löser av mig några minuter tidigare än han behöver och sånt blir man alltid så glad och lycklig för!

Rickard är ansvarig för kolonialbiten; att beställa hem varor och se till allt sånt fungerar och när han sitter i kassan ser han alltid lite drömmande ut och så lägger han huvudet på sned.

Efter jobbet blir det promenad på stan.

När jag står inne på Crispa Kosmetik & Accesoarer (som min ena dotter gjorde radioreklam för .. jag kommer precis ihåg hur hon lät ...!) och köper pärlörhängen, så säer jag till expediten att det borde verkligen finnas så där man kan köpa bara "plopparna" till örhängena, för jag har tappat miljoner såna!

"Det är inga problem, det finns såna .. här!" säger hon och hämtar genast en liten påse med olika sorters ploppar .., det hela kostar endast 15 kronor och blir ju åtskilligt billigare än att köpa nya örhängen stup i två.

Härligt!

Nu ska jag till tvättstugan!

En underbart skön fredagkväll önskar jag er alla och glöm nu inte detta!

7 kommentarer:

Hjortron sa...

Ha en trevlig kväll! På Spåret har jag längtat efter!
/S

Evas blogg sa...

En fin kväll önskar jag dig också! Nu blir det svårt, jag följer ju Idol men vill även se "På spåret". Hm.

Anonym sa...

När jag en gång skulle köpa "plopp" i en guldsmedsaffär sa expediten att det hette snurrebuss! ellem

Elisabet. sa...

lifeblog och eva: jag har just slagit mig till ro .., tända ljus ..., avocado ... mmm.

ellem: snurrebuss! Det ska jag testa om dom vet vad det är ..-)

Anonym sa...

Åh vilken bild! Grattis till fotografen!

Elisabet. sa...

bert: fin bild??
Oj.
Det var jag som tog den.

Anonym sa...

Låt inte så förvånad. Du tar väl ofta fina bilder.