tisdag 10 mars 2009

Förmiddag ...


Stranden i Haverdal, inte så långt från pensionatet.
Bloggmadamen tog bilden som har visats förut.
Och jag säger som Jom: "klicka!"


... och jag ligger under det blommiga täcket och lyssnar till gatuljuden här utanför.

Bilar som startar.

Snabba steg mot trottoaren.

Ungdomar som skrattar.

Ljud som dör bort.

Och här inne .., radioprat.

P4.

Agnes som sjunger "Release me".

Ja, just det.

Och själv är jag förfärligt hostig och känner mig totalt mörbultad.

Se detta, det var en mindre eller större pärs.


(Detta sista skrivs inte för att få medömkan, det är bara ett krasst konstaterande.)

9 kommentarer:

Leina sa...

Som sagt, Bägge mina telingar har varit riktigt dåliga... Väntar bara på att jag skall åka dit... Hmmm... Vi ska ju till Helsingborg i helgen... Vet... Men vi hinner inte ner till Ystad oxå. =( Det får bli någon annan gång, när jag är själv.

Leina sa...

Glömde det viktiaste.....

KRYA PÅ DIG!!!! Tänker på dig....

Mian sa...

Ta hand om dig.
Ordentligt med vätska.
Något litet piller kanske, Alvedon el. dyl.

Anonym sa...

Krya på dig! Ta det nu lugnt och stanna hemma tills du verkligen är helt återställd!

Kram från en annan energilös en. (Utan virus, dock.)

Cattis sa...

Hej bästa Elisabeth!

Är det den stora flunsan som du drabbats av?
jag hoppas verkligen att du kryar på dig och att du har det gott under tiden som du ligger och väntar på tillfrisknandet.

Det värsta med Ica-grejen är att den lokala chefen fortfarande tycker att han förändrat något som jag missat i min "dokumentation". Jag är bara vanlig kund med en blogg och ser inte vad han gjort.
han ser mig som en opinionsbildare, enligt senaste mejlet jag fått *fniss*
Vet inte om det är en uppgradering??

som sagt. Ha det så gott du kan.
Kram
Cattis

Anonym sa...

bettan.., nu när du är sjuk, kan du tänka dig hur cigarettskåpen ser ut? :P krya på dig, kram kram!

Elisabet. sa...

leina: tack, jag ska ringa dig!

mian: nä, jag är less på piller ..-)

ellis: ja, absolut!

cattis: ska kolla hos oss när jag är på g igen ...

jenny: men det är inte jag som är ansvarig längre ..., men jag brukar fylla på dem varje morgon ..-)

Mildamakter sa...

Det verkar vara en sällsynt elak förkylnings/influensabaselusk i år. Många är drabbade och tid tar det att bli frisk igen.
Hoppas dock att du har stött på en snäll variant och att du snart är på benen igen. *kram*

Elisabet. sa...

milda makter: jag känner mig fortfarande UR-RISIG.
Matt.
Det blir pv också .., han som har sån rå-kondis .., och då kan man ju förstå hur en vanlig otränad människa kan känna sig ..-)