fredag 13 mars 2009

I eftermiddag ...


Klicka gärna.
Landet Halland .., inte långt från pensionatet.


... tar jag Pelle i kattburen .., taxi till stationen och sätter mig eller oss, på tåget till landet Halland.

I vanliga fall cyklar jag.

Då dinglar Pelle i kattburen som jag håller i min vänstra hand .., men så blir det inte nu.

Nu ska vi åka taxi.

Och tre långa timmar senare ska vi stiga av vid stationen i Halmstad och åka till pensionatet och då ska Pelle få komma ut ur buren .., ja, det får han göra så snart vi är i bilen .., då sitter han i mattes knä och tittar ut och väääädrar med nosen ...., det är som att han känner igen sig.

Och jag ska gå längs havet och insupa Frisk Luft och hoppas på energi som ska fylla ens kropp och inte minst; själen.

Och inte blir det Dafgårds kålpudding för fjärde dagen på raken heller, halleluja!

Så är det.

Och så ska jag bli f r i s k.

Det ska jag bli.

Äjmen.

9 kommentarer:

Lena sa...

Det tror jag att man blir bara man får komma till Halland och havet. God bättring!

Christina sa...

Vilken havsbild!
Man är så van vid sommarbilder av hav så det är verkligen uppfriskande att se en sån här bild av havet. Mäktigt.

Och krya på dig!

Anonym sa...

Ha en riktigt skön och stärkande helg! Hälsa P:na i ditt liv.

Anonym sa...

Ha en skön helg! Babsan

Anonym sa...

Du blir säkert jättefrisk av den fina Hallandsluften, helt säkert.
Bara en sån sak som att gå längs strandkanten läker, inifrån och ut!

Mian sa...

Ha en skön och vilsam helg!
Krya på dig ordentligt.

Hedgren sa...

Ja, det kommer du att bli!!!

Inkan© sa...

Först när jag snabbläste uppfattade jag att du brukar cykla! till Halland-landet:) Himmel, tänkte jag - hon har då en superkondition, med katt och allt på cykeln...

hoppsan...
Jag läste en gång till.
Nu förstår jag, tuff-tuff.

Själv har jag pratat i över en timma med västerhavet idag -dvs min vän e-noor och jag kunde nästan höra havet ända hem. Å vad jag längtar ner till det sköna.

Elisabet. sa...

Till er alla: lördagmorgon och det är gråmulet ute .., pv:s ena kör ska ha konsert i Emmanuelskyrkan eller kanske Immanuelskyrkan med i ..., och jag ska nog lyssna, tillsammans med bl.a. hans underbara moster och morbror, Sonja och Gösta. Ja, och säkert några till också.